بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت

ورود مجدد خودروهای داخلی به جاده افزایش قیمت + جدول

کدخبر: ۳۸۹۲۱۱
اقتصادنیوز: بازار خودرو این هفته را با رشد قیمت به پایان رساند و به این طریق خلاف جهت هفته های اخیر حرکت کرد.
ورود مجدد خودروهای داخلی به جاده افزایش قیمت + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ دامنه نوسانات خودرو در هفته اخیر رشد 1 تا 4 میلیون تومان را ثبت کرد و برخی از محصولات نیز تغییر قیمتی در بازار نداشتند. این روند در هفته سپری شده در حالی ثبت شده که بازار خودرو دو هفته گذشته را با افت کامل قیمت در میان محصولات پرطرفدار در بازار به پایان رسانده بود.

فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که در این هفته بازار روند صعودی داشته و در برخی موارد نیز سطوح قیمتی قبل را حفظ کرده اند. به گفته فعالان بازار خودرو روند صعودی این بازار از ابتدای هفته آغاز شد و از نیمه هفته بازار روند ثبات را پیش گرفت. فعالان بازار خودرو معتقدند که بی ثبانی در بازار دلار یکی از دلایلی است که موجب شده تا بازار خودرو همانند سایر بازارها  ثبات نداشته باشد. 

دلایل رشد بازار خودرو

اما چه عواملی باعث شده تا بازار خودرو پس از دو هفته شکل صعودی به خود بگیرد؛ فعالان بازار خودرو معتقدند عوامل مختلفی می توانند به بازار خودرو سمت و سو دهد، در این خصوص می توان به دو عامل اشاره کرد:

1- رشد قیمت در بازارهای رقیب مانند دلار یکی از دلایلی است که فعالان بازار خودرو صعودی شدن بازار را به آن نسبت می‌دهند، نوسان صعودی دلار در هفته سپری شده بر سایر بازارها نیز اثرگذار گذاشته و موجب شده تا شاهد رشد قیمت در بازار خودرو نیز باشیم.

2- عامل بعدی که فعالان اقتصادی به آن اشاره می کنند به تعدیل هیجان در بازار خودرو باز می‌گردد، عاملی که موجب شده تا بازار به سمت افزایش قیمت حرکت کند.

اما در کنار تمام این عوامل باید بر این نکته اشاره کرد که بازار خودرو بیش از اینکه از تابع عوامل داخلی بازار خودرو باشد تحت تاثیر واکنش و اتفاقات پیرامونی است و عوامل حاشیه ای موجب شده تا بازار روند نزولی را پیش گیرد.

قیمت پراید در بازار خودرو

 خانواده پراید هرچند  در دو هفته اخیر شکل نزولی به خود گرفته بود، اما در هفته سپری شده روند صعودی قیمت را پیش گرفت. براساس ارزیابی بازار، پراید 131 در هفته سپری شده  در محدوده قیمتی 104 میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به هفته ما قبل 1.4 درصد رشد قیمت را ثبت کرد و به مرز 100 میلیون تومان نزدیک شد. قیمت پراید 111 نیز رشدی کمتر از یک درصد را در هفته سپری شده تجربه کرد و در بازار به 124 میلیون تومان رسید و نسبت به هفته قبل تغییر قیمتی را تجربه نکرد.

پراید 10

قیمت محصولات پژو در بازار

در میان محصولات ایران خودرو نیز خانواده پژو 206 این هفته رشد قیمت داشته است. براساس رصد بازار، خودرو پرطرفدار این شرکت یعنی 206 تیپ 2 رشدی 2.2 درصدی داشت و در بازار با قیمت 186 میلیون تومان قیمت گذاری شد؛ رشد قیمت این خودرو در حالی ثبت شده که این خودرو در دو هفته اخیر رکورددار افت قیمت در بازار بوده است.  

از سوی دیگر تیپ 5 این خودرو نیز در هفته سپری شده در بازار رشدی 0.8 درصدی داشت و با قیمت 249 میلیون تومان در بازار معامله شد. با ارزیابی بازار خودرو می توان گفت «پژو 206 صندوقدار» دیگر محصول خانواده 206 که همواره توانسته نظر خانواده ها را به خود جلب کند، این خودرو در بازار در محدوده قیمتی 237 میلیون تومان قیمت خورد و با رشد 0.8 درصدی این هفته را به پایان رساند.

پژو 10

قیمت خانواده سمند در بازار

براساس ارزیابی های صورت گرفته قیمت سمند LX نیز در هفته سپری شده از رشد قیمت بی نصیب نبود و با رشد 1.1 درصدی نسبت به هفته قبل در بازار با قیمت 180 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.  اما «سمند lx با موتور EF7» نیز هفته گذشته 198 میلیون تومان و «سمندسورن» هم 236 میلیون تومان در بازار معامله شدند و به ترتیب رشد 0.5 درصدی و 0.4 درصدی قیمت برای این دو خودرو ثبت شد.

سمند 10

قیمت تیبا در بازار

از دیگر محصولات در بازار پرتیراژ ها می توان به «تیبا صندوقدار» اشاره کرد؛ ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد که این خودرو در هفته گذشته نسبت به هفته قبل در بازار تغییر قیمتی نداشته و با قیمت 116 میلیون تومان در بازار معامله شده است. قیمت «تیبا2»  معمولی نیز در بازار 124.5 میلیون تومان قیمت خورد که نسبت به هفته گذشته 1.2 درصد رشد قیمت داشته است، اما ساینا  که به لحاظ قیمتی و حتی فرمی هم تراز تیبا است نیز با قیمت 132 میلیون تومان در بازار معامله شد در هفته سپری شده تنها خودرویی بود که افت یک میلیونی قیمت را ثبت کرد.

تیبا 10

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید