رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت "نیسان مورانو" کارکرده در بازار + اینفو

کدخبر: ۳۹۷۸۱۴
نیسان مورانو نامی آشنا میان طرافداران کراس اوورها در دنیا است که تا کنون سه نسل از آن تولید و به بازارهای جهانی راه یافته است.
قیمت "نیسان مورانو" کارکرده در بازار + اینفو

به گزارش اقتصادنیوز، شرکت نیسان اولین نسل از مورانو را در سال 2002 طراحی و به عنوان مدل 2003 روانه‌ی بازار کرد. طراحی نسل دوم از نیسان مورانو به سال 2008 بازمی‌گردد که به عنوان مدل 2009 در دسترس همگان قرار گرفت، این نسل با سه تیپ پایه، SL و فول آپشن LE عرضه شد. مدل‌های موجود در ایران نیز مربوط به همین نسل دوم از نیسان مورانو هستند که پلت فرمی شبیه به نسل چهارم از نیسان التیما و مدل جدید نیسان ماکسیما 2009 دارد.

در نسل دوم نیسان مورانو پیشرانه‌ای مشابه با نسل اول دیده می‌شود،  البته قدرت آن افزایش پیدا کرده است. این خودرو به پیشرانه 3.5 لیتری V6 مجهز است که می‌تواند 256 اسب‌بخار قدرت و 334 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی موتور با استفاده از گیربکس CVT ضریب متغیر خودکار به هر دو محور انتقال می‌یابد و به این طریق این خودرو می تواند در عرض 8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت مورانو نیز 210 کیلومتر بر ساعت است و در هر صد کیلومتر نیز به‌طور میانگین 10.9 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

از سوی دیگر مورانو در بخش ایمنی به تجهیزاتی همچون 6 عدد ایربگ، پشت‌سری‌های فعال، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، دوربین دید عقب، سنسور عقب، سیستم هشدار فشار باد تایر، ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش مجهز شده است.  

اقتصاد نیوز در گزارشی به برآوردهای این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

ماشین دست دو (مورانو)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید