رصد بازار خودروهای داخلی؛

سه عامل نزولی شدن بازار خودرو + جدول قیمت

کدخبر: ۴۰۹۳۶۵
بازار خودروهای پرطرفدار امروز 11 اردیبهشت شکل نزولی به خود گرفت؛ بطوریکه محصولات ایران خودرو امروز افت 3 تا 5 میلیون تومانی قیمت داشتند و سایپایی ها نیز افت 2 تا 4 میلیون تومان را تجربه کردند.
 سه عامل نزولی شدن بازار خودرو + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز؛ به گفته فعالان بازار خودرو رصد خودروهای پرطرفدار این دو شرکت نشان دهنده آن است، (تداوم تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو)، (افت قیمت دلار) و (انتظارات مثبت از مذاکرات وین) سه عامل اصلی است که موجب شده تا طی روزهای اخیر قیمت خودرو در بازار نزولی شود.

فعالان بازار خودرو پیش بینی می کنند که در صورت تدوام عوامل مذکور و رسیدن خبر خوش از مذاکرات می توان شاهد افت بیشتر قیمت در بازار خودرو باشیم. با این شرایط فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که عوامل مذکور موجب شده تا خرید و فروش چندانی در بازار صورت نگیرد و بازار در روزهای آرامی را پشت سر گذارد، که این امر نیز بر نزولی شدن بازار خودرو اثرگذار بوده است.  

در میان محصولات پرتیراژ ایران خودرو خودروهایی مانند « پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار»، « سمند LX»، «سمند LX با موتور EF7»،«سمند سورن» قرار دارند که توانسته اند نظر خریداران محصولات میان قیمت را به خود جلب کنند. ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز بیشترین افت قیمت به «سمند سورن» رسیده و این خودرو امروز با قیمت 240 میلیون تومان در بازار معامله شده است. «پژو 206 تیپ 2» نیز امروز 3 میلیون تومان ارزان تر شد و با قیمت 199 میلیون تومان در بازار عرضه شد و مدل صندوقدار این خودرو نیز با افت 3 میلیونی قیمت در بازار با قیمت 245 میلیون تومان در بازار معامله شد.

اما از جمله محصولات سایپا که امروز قیمت آنها مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می توان به «شاهین»، «کوییک R»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس رصد بازار بیشترین افت قیمت در بازار محصولات سایپا به «تیبا2» اختصاص داشته و این خودرو امروز با افت 4 میلیونی در بازار با قیمت 132 میلیون تومان معامله شد.

در میان سایر محصولات سایپا نیز «کوییکR» با قیمت 154 و کوییک معمولی نیز با قیمت 147 میلیون تومان در بازار معامله شدند. «تیبا دو صندوقدار» نیز 123 میلیون تومان قیمت خورد.

11

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید