دیوانه کننده ترین خودروهای جهان با سرعت اعجاب انگیز را بشناسید +تصاویر

کدخبر: ۴۱۴۴۷۶
شاید نام کمپانی‌هایی که سریع‌ترین خودرو‌های دنیا را می‌سازند به گوشتان خورده باشد، اما بازار خودرو بازار ثابتی نیست و هر لحظه در حال تغییر است.
دیوانه کننده ترین خودروهای جهان با سرعت اعجاب انگیز را بشناسید +تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز ، سرعت یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین تفریح های انسان است که سالیان سال انسان ها را مجذوب خود کرده است. مسابقات اتومبیلرانی در یونان باستان و ارابه‌های رم باعث رقابت سرعت شد و بعد از آن تا زمانی که اولین اتومبیل‌ها از گاراژ‌های سراسر اروپا بیرون آمدند، تلاش انسان برای سرعت بالا گرفت.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه، تقریباً هر اتومبیل می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و بیشتر خودرو‌های سدان خانوادگی از 193 کیلومتر عبور می‌کنند. ماشین‌های دارای عملکرد بالا معمولاً تا 225 تا 273 کیلومتر می روند، اما نیاز ما به سرعت فراتر از این است.

آنچه روزگاری تلاش برای رسیدن به سرعت 321 کیلومتر در ساعت در یک ماشین بود اکنون 482 کیلومتر است، زیرا خودروسازان تلاش می‌کنند تا قدرت بیشتری، آیرودینامیک دقیق‌تر و شروع به اجرای موتور‌های الکتریکی کنند که همه آنها به نام سرعت بیشتر می شود. در اینجا مجموعه کاملی از سریعترین اتومبیل‌ها  که هم اکنون در حال تولید هستند یا قرار است در آینده نزدیک از خط مونتاژ خارج شوند بر روی کره زمین وجود دارد.

بوگاتی شیرون Super Sport ۳۰۰+ ۲۰۲۰

سریعترین اتومبیل های جهان را بشناسید +تصاویر

هنوز مدت زیادی از شکستن رکورد 482 کیلومتر بر ساعت نگذشته بود که بوگاتی اعلام کرد، آخرین ابر هیبریدی شیرون به نام بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس رکورد سرعت را خواهد شکست. در زیر کاپوت این ماشین سریع، یک موتور ۸ لیتری چهار توربو شارژ وجود دارد. همانند دیگر نمونه‌های بوگاتی، ۱۶ سیلندر این موتور با آرایش W کنار یکدیگر قرار دارند. این موتور قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار شگفت‌انگیز را تولید می‌کند. موتور این  هیولا در Chiron جدیدتر در سطح کاملا متفاوت است.

با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت برد برتر Chiron در ۲.۳ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و همانطور که از نامش پیداست می‌تواند 482 کیلومتر  در ساعت باشد. در تست رسمی، بوگاتی 482 کیلومتر در ساعت را ثبت کرد.

حداکثر سرعت: 482 کیلومتر در ساعت 

۰-100: ۲.۳ ثانیه

اسب بخار: ۱۶۰۰ اسب بخار

قیمت: ۳.۹ میلیون دلار

کوینیگزگ ۲۰۲۱ جسکو Absolut

سریعترین اتومبیل های جهان را بشناسید +تصاویر

کوینیگزگ جسکو Absolut آخرین نمونه از این کارخانه خودروسازی است و توانسته است سرعت 531 کیلومتر بر ساعت را بشکند.  این سریعترین ابر خودرو محصول کوینیگزگ است که تا به حال ساخته شده است و با ویژگی‌های آیرودینامیک به روز شده و دیزاین رانندگی روزانه به یک موشک زمینی تبدیل شده است و جالب است بدانید که فلسفه نام گذاری این خودرو، نام پدربرزگ بنیان گذار این شرکت است که جسکو نام دارد.

هیولای سوئدی ۲.۸ میلیون دلاری با داشتن ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و  1500 نیوتن بر متر گشتاور از ۵.۰ لیتری V۸ توئین توربو و بدنه لغزنده‌ای که هنوز هم قدرت بالا قابل توجهی را ارائه می‌دهد، برای یک کار پرسرعت اعتبار دارد. 

حداکثر سرعت: 531 کیلومتر بر ساعت 

۰-100: N / A

اسب بخار: ۱۶۰۰ اسب بخار

قیمت: ۲.۸ میلیون دلار

هنسی ۲۰۲۱ Venom F۵

سریعترین اتومبیل های جهان را بشناسید +تصاویر

 هنسی ادعا می‌کند که ونوم F۵ می تواند 498 کیلومتر در ساعت را به لطف یک موتور V۸، ۶.۶ لیتری توئین توربو که دارای 1817  اسب بخار قدرت و 1193 پوند فوت گشتاور پشت سر بگذارد، در حالی که قیمت آن از برخی رقبای اروپایی کمتر است و از ۱.۸ میلیون دلار شروع می‌شود، هنسی قصد دارد فقط ۲۴ نمونه از آن بسازد.

حداکثر سرعت: 498 کیلومتر 

۰-100: ۲.۴ ثانیه

اسب بخار: ۱۸۱۷ اسب بخار

قیمت: ۱.۸ میلیون دلار

۲۰۲۱ SSC Tuatara

سریعترین اتومبیل های جهان را بشناسید +تصاویر

 هایپر کار آمریکایی SSC Tuatara  در شروع سال ۲۰۲۱ در دومین تلاش خود توانست رکورد سرعت را جابجا کند و دهان منتقدان را ببندد. اگرچه Tuatara در مرحله اول از دستیابی به بیشینه سرعت تعیین شده‌، بازمانده بود، اما این بار، میانگین سرعت او به  ۴۵۵.۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

حداکثر سرعت: ۴۵۵.۲ کیلومتر بر ساعت

۰-100: ۲.۵ ثانیه

اسب بخار: ۱۷۵۰ اسب بخار

قیمت: ۱.۹ میلیون دلار

استون مارتین والکری ۲۰۲۱

سریعترین اتومبیل های جهان را بشناسید +تصاویر

استون مارتین هرگز در فضای هایپراسپرت واقعاً بازی نکرده است، بلکه به ساختن تور‌های بزرگ عالی و زیبا اکتفا کرده است. والکری، نتیجه همکاری آستون و شریک آن در فرمول یک، ردبول ریسینگ، برای ساخت یک هایپرکار مغلوب جهان است.

Valkyrie از سیستم V۱۲ و هیبریدی تنفس طبیعی و با منبع کاسورث برای تولید ۱۱۶۰ اسب بخار و ۶۶۴ پوند فوت گشتاور بهره می‌برد.  این موتور متوسط ​​آستون، در عرض ۲.۵ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید و حداکثر سرعت آن بیش از 402 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

حداکثر سرعت: بیش از 402 کیلومتر در ساعت

۰-100: ۲.۵ ثانیه

اسب بخار: ۱۱۶۰ اسب بخار

قیمت: ۳ میلیون دلار

مک لارن Speedtail ۲۰۲۱

سریعترین اتومبیل های جهان را بشناسید +تصاویر

مک لارن Speedtail جدید با حداکثر سرعت 402 کیلومتر در ساعت وعده داده شده رکورد F۱ را خواهد زد. هایپراسپرت ۱۰۳۶ اسب بخاری و ۲ میلیون دلاری بدون شک زیباترین اتومبیل این لیست است و به هر حال، سرعت 402 کیلومتر در ساعت بسیار چشمگیر است، و سرعت صفر تا ۶۰ که ۲.۹ ثانیه است. 

حداکثر سرعت: ۲۵۰ MPH

۰-100: ۲.۹ ثانیه

اسب بخار: ۱۰۳۶ اسب بخار

قیمت: ۲ میلیون دلار

مرسدس ای ام جی وان ۲۰۲۲ 

سریعترین اتومبیل های جهان را بشناسید +تصاویر

جدا از این واقعیت که این خودروساز آلمانی دانش خود را مستقیماً از تیم فرمول ۱ برنده عنوان قهرمانی گرفته و آن را برای یک ماشین جاده به کار می‌برد، جزئیات کمی در مورد مرسدس-AMG One باقی مانده است. یک توربوشارژ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر، سه موتور الکتریکی و بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار (یا بیشتر) در دسترس است. مرسدس هنوز نگفته است که گشتاور One چگونه تولید می‌کند.

حداکثر سرعت One پیش بینی شده 349 کیلومتر در ساعت است و می‌تواند در زمان تخمین زده شده ۲.۶ ثانیه به 100 برسد. این در مقایسه با برخی از اتومبیل‌های موجود در این لیست بسیار سریع است، اما سوال کمی وجود دارد که مرسدس ای ام جی AMG ۲.۷ میلیون دلاری همچنان یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های کره زمین است.

حداکثر سرعت: 349 کیلومتر در ساعت

۰-100: ۲.۶ ثانیه (برآورد)

اسب بخار: بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار

قیمت: ۲.۷۲ میلیون دلار

پاگانی ۲۰۲۰ هوایرا  BC رودستر 

سریعترین اتومبیل های جهان را بشناسید +تصاویر

پاگانی هوایرا رودستر تنها کانورتیبلی است که توان خروجی بسیار بالایی دارد. این ابرخودروی براق V۱۲ مجهز به موتور متوسط ​​می تواند تا 379 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. این نوع هوایرا  با ۷۹۱ اسب بخار قدرت، با قیمت درخواستی ۳.۴ میلیون دلار، محصول اصلی دامنه فعلی پاگانی است.

حداکثر سرعت: 379 کیلومتر در ساعت

۰-100: ۲.۸ ثانیه (برآورد)

اسب بخار: ۷۹۱ اسب بخار

قیمت: ۳.۴ میلیون دلار

فراری ۲۰۲۰ SF۹۰ Stradale

سریعترین اتومبیل های جهان را بشناسید +تصاویر

فراری SF۹۰ خودرویی عجیب است. این خودرو یک جانشین برای LaFerrari نیست، اما از یک پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد و یک پیشرفت بزرگ در عملکرد F۸ Tributo است. ۹۸۶ اسب بخار کل سیستم دارد، در حالی که موتور بنزینی تنها 799 نیوتن متر گشتاور دارد. SF۹۰ تا 339 کیلومتر در ساعت شتاب می‌گیرد و می‌تواند در ۲.۵ ثانیه سریع به سرعت 100 برسد، که مطمئناً شاخص عملکرد اصلی است. 

حداکثر سرعت: ۲۱۱ MPH

۰-100: ۲.۵ ثانیه

اسب بخار: ۹۸۶ اسب بخار (سیستم کل)

قیمت: 625000دلار

لامبورگینی سیان رودستر ۲۰۲۰

سریعترین اتومبیل های جهان را بشناسید +تصاویر

لامبورگینی فقط ۱۹ دستگاه سیان رودستر  ساخت و این خودرو را به یکی از کمیاب‌ترین خودرو‌های این لیست تبدیل کرده است. با جفت شدن موتور ۶.۵ لیتری V۱۲ آونتادور با سیستم ۴۸ ولت مخلوط هیبریدی، سیان رودستر می‌تواند در ۲.۷ ثانیه به سرعت 350 کیلومتر در ساعت برسد.

حداکثر سرعت: ۲۱۸ MPH

۰-100: ۲.۷ ثانیه

اسب بخار: ۸۱۹ اسب بخار (کل سیستم)

قیمت: ۳.۶ میلیون دلار

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید