رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت « کیا سول» کارکرده در بازار+اینفوگرافی

کدخبر: ۴۱۷۷۳۱
کیا سول را می توان یکی از خودروهای با ظاهر عجیب و غریب معرفی کرد؛ خودرویی که با همین ظاهرا توانسته در رده پرفروش‌های کیا قرار گیرد.
قیمت « کیا سول» کارکرده در بازار+اینفوگرافی

به گزارش اقتصادنیوز ؛ کیا سول در رده کراس‌اورهای سایز کوچک قرار دارد و در بازار ایران با رقبای متعددی روبرو است که قطع به یقین فایق آمدن بر این رقبا، بسیار سخت و نفس‌گیر است.

نسل اول کیا سول در سال ۲۰۰۹ میلادی به بازارهای جهانی راه یافت. این خودرو بر اساس نمونه مفهومی کیا سول (Kia Soul Concept) ساخته شد که در سال ۲۰۰۶ میلادی و در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی شد.

کیا سول نسل اول تا سال ۲۰۱۳ در خط تولید این شرکت قرار داشت و در نهایت با نسل جدیدی از این خودرو جایگزین شد.

کیا سول نسل اول از پیشرانه های مختلف ۴ سیلندر خطی ۱.۶ لیتری و ۲  لیتری بنزینی و ۱.۶ لیتری دیزل سود برده و قدرت و توانایی مناسبی را برای این خودروی متفاوت ۱.۳ تن فراهم می کرد. دومین نسل از کیا سول در سال ۲۰۱۳ میلادی در نمایشگاه خودروی نیویورک و فرانکفورت رونمایی و در سال ۲۰۱۴ میلادی راهی بازارهای جهانی شد، این نمونه از کیا سول از خودروهای موجود در بازار ایران بود.

کیا سول مجهز به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز است و داری حجمی معادل 1591 سی سی است. با بهره گیری از این موتور این خودرو قادر به تولید 122 اسب بخار قدرت است.

سول برای رسیدن به شتاب صفر تا 100 به 11 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت این خودرو 177 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو در جاده، شهر و حالت ترکیبی به ترتیب 9.6، 5.9 و 7.2 در هر 100 کیلیومتر است.

از امکانات ایمنی این خودرو می توان به ترمز ABS، سیستم ترمز الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمک و کنترل به شروع حرکت در شیب (HAC)، سیستم کنترل پایداری(ESC)، دوربین دید عقب و ... اشاره کرد. همچنین این خودرو مجهز به 6 کیسه هوا شامل کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی و کیسه هوای پرده ای است.  

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

کیا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید