رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت « کیاسراتو » کارکرده در بازار+اینفو

کدخبر: ۴۱۶۳۴۰
اقتصادنیوز : کیا سراتو از محصولات کره جنوبی که تاکنون سه نسل از این خودرو به بازارهای جهانی عرضه شده است. اما از میان این سه نسل، نسل دوم از این خودرو یعنی کیا فورته توسط سایپا وارد بازار شد.
قیمت « کیاسراتو » کارکرده در بازار+اینفو

به گزارش اقتصادنیوز؛ در لیست مشخصات فنی سراتو سایپا، نسخه ایرانی کیا سراتو با دو پیشرانه 1.6 لیتری و 2 لیتری بر روی خط تولید قرار گرفت. پیشرانه 1.6 لیتری این خودرو قادر است قدرتی در حدود 124 اسب بخار و گشتاوری برابر 156 نیوتن متر تولید کند. توان تولیدشده به ‌وسیله یک گیربکس دستی 6 سرعته و یا اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

شتاب صفر تا صد سراتو سایپا معادل 10.3 ثانیه است با این سدان جمع‌وجور با فشردن پدال گاز می‌توان  تا سرعت 182 کیلومتر بر ساعت را رسید. حجم باک 52 لیتری این خودرو را بر مصرف سوخت ترکیبی آن که عددی برابر 6.5 لیتر در 100 کیلومتر است.

پیشرانه دو لیتری کیا سراتو سایپا از نوع تنفس طبیعی بوده و 4 سیلندر دارد. این پیشرانه برای نیرویی برابر 154 اسب بخار در 6200 دور بر دقیقه و 195 نیوتن متر گشتاور در 4300 دور بر دقیقه ایجاد می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 6 دنده خودکار تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو می‌رسد. نکته جالب درباره گیربکس تیپ ترونیک این است که خودروهای مجهز به این نوع گیربکس می‌توانند در دو حالت دستی و اتوماتیک به راننده خدمت‌رسانی کنند. 

شتاب صفر تا صد 10 ثانیه‌ای و بیشینه سرعت 197 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این پیشرانه نسبت به موتور 1.6 لیتری در سیکل ترکیبی بیشتر و در حدود 8 لیتر در هر صد کیلومتر است.

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

سراتو

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید