رصد بازار خودروهای داخلی؛

تغییر رفتار خریداران خودرو در بازار + قیمت خودرو

کدخبر: ۴۱۸۰۳۸
اقتصادنیوز: محصولات سایپا امروز 19 خرداد1400 با چه قیمتی در بازار معامله شدند.
تغییر رفتار خریداران خودرو در بازار + قیمت خودرو

به گزارش اقتصادنیوز  امروز اگرچه دلار افت قیمت روز گذشته را جبران کرد و با رشد حدود 300 تومانی در بازار عرضه شد، اما این تغییر نتوانست بازار خودرو را به حرکت در آورد و پرطرفدارهای سایپا بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند.

به گفته فعالان رفتار انتظاری حاکم در بازار خودرو را می توان در رفتار خریداران خودرو نیز مشاهده کرد. بطوریکه خریداران در انتظار نتایج مذاکرات و انتخابات ریاست جمهوری دست از خرید کشیده اند، رفتاری که چندی است بازار خودرو آن را پیش گرفته است.

  از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

نوسان قیمت دلار از یک سو و انتظار برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات موجب شد تا بازار با رکود شدید روبرو شود، بطوریکه بازار روزها را با معاملات بسیار اندک سپری می کند. روندی که به اعتقاد فعالان بازار خودرو تا پایان انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات و ایجاد ثبات در نرخ دلار تداوم خواهد داشت.

براساس ارزیابی بازار امروز «کوییک R» بدون تغییر و با قیمت 157 میلیون تومان در بازار عرضه شد. مدل معمولی این خودرو نیز تغییر قیمتی نداشت و با قیمت 151 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

براساس ارزیابی صورت گرفته «ساینا» نیز که روزگذشته در بازار رشد یک میلیونی قیمت داشت و امروز بدون تغییر و با قیمت 144 میلیون تومان معامله شد.

 خانواده تیبا نیز امروز بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند. براساس ارزیابی های صورت گرفته «تیبا2» معمولی در بازار با قیمت 136 میلیون عرضه شد، «تیباصندوقدار» نیز 128  میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

سایپا 19

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید