رصد بازار خودروهای کارکرده هیبرید؛

قیمت تویوتا CHR هیبرید کارکرده در بازار

کدخبر: ۴۲۰۳۶۱
تویوتا CHR یک کراس‌اوور اسپرت و جمع‌و‌جور است که برای نخستین‌بار در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2016 در معرض دید عموم قرار گرفت.
قیمت  تویوتا CHR  هیبرید کارکرده در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ طی تابستان سال 1396، این خودرو توسط شرکت ایرتویا (نماینده رسمی تویوتا) مهمان جاده‌های کشورمان شد و پلاک ملی دریافت کرد. تویوتا CHR از زمان ورود به بازار موفق شد توجهات زیادی را به‌سوی خود متمایل سازد. تویوتا CHR با دو نوع قوای محرکه بنزینی توربوشارژ و هیبریدی وارد بازار کشورمان شده است.

خودروهای هیبریدی خودروهایی هستند که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع متفاوت قدرتی استفاده می کنند. به طور کل می توان خودروهای هیبریدی را به عنوان خودرویی دوگانه با قدرت ترکیبی بین یک موتور درون سوز و یک موتور الکتریکی معرفی کرد که تنها با سوخت گیری موتور بنزینی ، موتور الکتریکی هم توسط انرژی حرکتی موتور شارژ شده و با حرکت هر دو با هم یا تنها موتور الکتریکی ، باعث افزایش چشم گیر راندمان خودرو ، مصرف بهینه ، پیمودن مسافت طولانی تر و کاهش گازهای آلاینده محیط زیست می شوند.

با توجه به میزان بهره‌مندی از آپشن و امکانات رفاهی، تویوتا CHR در قالب چند مدل Dynamic، Premium، Lounge ، Icon و  Styleدر بازار داخلی حضور دارد که از میان آن‌ها، داینامیک فول‌ترین تیپ این خودرو محسوب می‌شود.

تویوتا CHR از یک پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ و یا یک پیشرانه 1.8 لیتری هیبریدی نیرو می‌گیرد. توان خروجی موتور توربوشارژ معادل 115 اسب بخار و 185 نیوتن‌متر بوده و قوای سامانه هیبریدی نیز به 122 اسب بخار و 142 نیوتن‌متر می‌رسد. این سیستم از یک باتری هیدرید نیکل متال بهره می‌برد. جعبه‌دنده CVT مالتی‌درایو نیروی پیشرانه را به‌سوی محور جلو (در مدل‌های هیبرید) و یا تمامی چرخ‌ها (در مدل‌های توربوشارژ) ارسال خواهد کرد. شتاب 0 تا 100 نسخه‌های مختلف تویوتا CHR در نمونه هیبرید حدود 10.5 ثانیه و در نمونه‌های مجهز به موتور توربوشارژ حدود 12 ثانیه است. نمونه هیبریدی معادل 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می‌کند؛ این رقم برای پیشرانه توربوشارژ برابر 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود.

بررسی ایمنی این خودرو نشان دهنده آن است که تویوتا CHR موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده است که خبر از ایمنی سطح بالای این خودروی ژاپنی می‌دهد. تویوتا CHR به 6 کیسه هوا، پشت‌سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، فرمان حساس به سرعت، ABS و EBD، ترمز اضطراری، رادارهای نقطه کور، تغییر لاین، تصادف از جلو و پشت، شناسایی علائم ترافیکی، تشخیص عابر پیاده، حسگر فشار باد تایر، سامانه کنترل کشش و پایداری مجهز است.

از سوی دیگر مهم‌ترین تجهیزات رفاهی حاضر در نسخه فول‌آپشن تویوتا CHR شامل (کروز کنترل تطبیق‌پذیر، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کمک پارک (IPA)، حسگرهای پارک جلو و عقب، سنسور باران، سنسور 360 درجه، دیلایت، اتولایت، نوربالا اتوماتیک، ارتفاع نور خودکار، مه شکن LED، چراغ بدرقه، فرمان 4 حالته چرمی مجهز به گرم‌کن، نمایشگر 8 اینچی لمسی، مسیریاب، دوربین ‌عقب، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دوگانه، گرمکن صندلی‌های جلو، پورت 12 ولت، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های تاشونده برقی مجهز به گرم‌کن) می شود.

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی مدل Style  (استایل) این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

هیبرید

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید