رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازار خودرو در انتظار واکنش رییس‌جمهور جدید

کدخبر: ۴۲۰۵۹۶
اقتصادنیوز: بازار خودروهای پرطرفدار سایپا امروز 30خرداد1400 برای دومین روز در هفته جاری بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند؟
بازار خودرو در انتظار واکنش رییس‌جمهور جدید

به گزارش اقتصادنیوز ؛ به گفته فعالان بازار خودرو ثبات در بازار خودرو در حالی حاکم شده که با ارزیابی بازار می توان گفت خریداران و فروشندگان منتظر اولین واکنش رییس جمهور منتخب در خصوص بازار خودرو هستند.

پیش از این و در مناظرات انتخاباتی سید ابراهیم رییسی عنوان کرده بود که «خودرو باید از حالت انحصاری خارج شده و برای آن قیمت عادلانه تعیین کنیم».

فعالان بازار خودرو هرچند پیش بینی می کردند که با اتمام انتخابات ریاست جمهوری بازار خودرو تکان خواهد خورد و از رکود خارج خواهد شد، اما ظاهرا این پیش بینی درست از آب در نیامد و باید منتظر روزهای آینده و اتفاقات پشت سر انتخابات بود.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو همچنین نشان دهنده آن است که خانواده تیبا نیز امروز روز آرامی را پشت سرگذاشتند و «تیباصندوقدار» با قیمت 129میلیون تومان در بازار عرضه شد و مدل هاچ بک این خودرو «تیبا2» معمولی نیز بدون تغییر در بازار 136 میلیون تومان قیمت رقم خورد.

«ساینا» یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار سایپا نیز امروز در بازار بدون تغییر با قیمت 146میلیون تومان عرضه شد.

«کوییک معمولی» و «کوییکR» نیز امروز تغییری در بازار نداشتند و  «کوییک معمولی» با قیمت 153 میلیون تومان و «کوییکR» نیز 159 میلیون تومان در بازار عرضه شدند.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

سایپا 30

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید