همزمان با امضای موافقت نامه همکاری سایپا و دادگستری کل استان تهران؛

تفاهم و توافق جایگزین رسیدگی قضائی می شود

کدخبر: ۴۲۲۴۶۷
با امضای موافقت نامه داوری بین گروه خودروسازی سایپا و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران، اتاق داوری و حل اختلاف برای رسیدگی به دعاوی و اعتراض احتمالی تشکیل شد تا تفاهم و توافق با مشتریان جایگزین رسیدگی های قضائی شود.
تفاهم و توافق جایگزین رسیدگی قضائی می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل سایپانیوز ، علی دیزجی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران پس از بازدید خط تولید خودرو شاهین و امضای توافق نامه همکاری با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرد: امروز بازدید خوبی از خط تولید محصول جدید گروه خودروسازی سایپا داشتیم که تولید و عرضه این محصول به روز و استاندارد در کنار خروج پراید از خط تولید در شرایط تحریم می تواند از جمله مهمترین سرفصل های عملکردی سایپا در دو سال گذشته باشد.

دیزجی در ادامه به امضای موافقت نامه همکاری با سایپا نیز اشاره کرد و افزود: در سند تحول قضائی که به تائید مقام معظم رهبری نیز رسیده،  لازم بود به دستگاه هایی که فراوانی پرونده دارند رسیدگی شود که از جمله این دستگاه ها خودروسازان داخلی هستند.

وی ادامه داد: در سند تحول راهکارهای مختلفی برای تحقق این هدف درنظر گرفته شده است که با توجه به نوع اختلاف ها و دعاوی مطرح شده در اکثر این پرونده ها، تصمیم گرفته شد از منظر پیشگیری وارد شویم و مساله را کنترل کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران افزود: شاخص دیگری که در سند تحول قضائی مورد اشاره قرار گرفته، رسیدگی های جایگزین است که از طریق اتاق های داوری و حل اختلاف انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دعاوی و اختلافاتی که به مراجع قضائی کشیده می شود، موضوعاتی است که با تفاهم و مذاکره شرکت و مشتری قابل رفع است، ادامه داد: براساس همین موضوعات و پیگیری و همراهی هایی که از سوی گروه خودروسازی سایپا صورت گرفت، تفاهم نامه امروز امضا شد و امیدواریم این اقدام به کاهش قابل توجه پرونده های این حوزه در سال 1400 منجر شود.

حمایت های قوه قضائیه از تولید به نتیجه رسیده است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز پس از امضای این تفاهم نامه با اشاره به دومین دیدار مدیران ارشد این گروه خودروسازی با مدیران دستگاه قضا در هفته قوه قضائیه اظهار کرد: خوشبختانه طی سال های اخیر با حضور حجه الاسلام و المسلمین رئیسی، قوه قضائیه در حمایت از تولیدکنندگان همت و تلاش همه جانبه ای را به کار بستند و این حمایت ها امروز به منصه ظهور رسیده است.

سیدجواد سلیمانی با بیان اینکه نتیجه توجه و حمایت قوه قضائیه در دو سال اخیر از صنعت کشور امروز منشا خیر برای تولیدکنندگان شده است، افزود: امیدواریم با ادامه این روند، در آینده ای بسیار نزدیک مانع زدائی و پشتیبانی کامل از تولید کشور محقق شود تا شاهد جهش بیشتر تولید و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.

تولید شاهین و حذف پراید دو اقدام سایپا در شرایط تحریم

رضا مسعودی‌فر قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز پس از بازدید خط تولید محصول شاهین در گفت وگو با خبرنگار سایپانیوز، طراحی، تولید و عرضه خودرو ایمن و به روز شاهین سایپا را موفقیتی توصیف کرد که از تلاش، تعهد و تخصص کارکنان و مدیران سایپا در شرایط تحریم به دست آمده است.

مسعودی‌فر در ادامه به خروج خودرو پراید از خط تولید سایپا در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: این خودرو هم به لحاظ اطمینان در برابر سارقان و هم از نظر ایمنی در سوانح رانندگی، بخش زیادی از ورودی پرونده های دستگاه قضا را تشکیل می داد و با توجه به سهم قابل توجه آن از تیراژ تولید و درآمدهای گروه خودروسازی سایپا، حذف از سبد محصولات و توقف تولید آن یک اقدام جهادی بود که توسط مهندس سلیمانی اجرا شد.

براساس موافقت نامه همکاری بین گروه خودروسازی سایپا و دادگستری کل استان تهران، با ایجاد یک اتاق داوری و حل اختلاف در سایپا، برخی از دعاوی و اعتراض های احتمالی مشتریان در حوزه قراردادهای فروش خودرو و قطعات با تفاهم و توافق شرکت و مشتری حل و فصل و از ایجاد پرونده های قضائی جلوگیری می شود.

ایجاد این اتاق داوری در راستای کاهش مراجعه مردم به مراجع قضائی و تسریع در حل و فصل اختلافات براساس ماده 116 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه صورت گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید