رصد بازار خودروهای داخلی؛

تیبا در یک روز یک میلیون گران شد + جدول

کدخبر: ۴۳۰۸۱۸
اقتصادنیوز: پرونده خودروهای پرتیراژ سایپا امروز 12 مرداد 1400 با رشد یک میلیونی «تیبا2» معمولی و «کوییکR» بسته شد.
تیبا در یک روز یک میلیون گران شد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که قیمت «تیبا2» معمولی با افزایش یک میلیونی به 147 میلیون تومان رسید و «کوییکR » نیز در بازار 166 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

به گفته فعالان بازار خودرو طی روزهای اخیر و با نزدیک شدن به مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری بازار رشد چند میلیونی قیمت را تجربه کرد، اما امروز و پس از برگزاری مراسم بازار آرام گرفت و وارد فاز انتظاری شد.

پیش از این نیز توقعات انتظاری که در بازار وجود داشته که بر قیمت خودرو اثرگذار بوده است. در این خصوص می توان به انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات اشاره کرد که از آن می توان به عنوان یکی از عمده عوامل انتظاری تاثیرگذار در بازار یاد کرد، عامل انتظاری دیگری که در حال حاضر بر بازار خودرو سایه افکنده به تعیین کابینه دولت جدید باز می گردد.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد. براساس ارزیابی بازار خودرو «کوییک معمولی» امروز بدون تغییر در بازار 160میلیون تومان قیمت گذاری شد.  

قیمت «تیبا صندوقدار» نیز بدون تغییر امروز  137 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. ساینا نیز امروز بدون تغییر در بازار با قیمت 148 میلیون تومان عرضه شدند.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می‌توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 12

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید