رصد بازار خودروهای داخلی؛

استپ قیمت محصولات سایپا در بازار +جدول

کدخبر: ۴۳۱۹۴۶
اقتصادنیوز: برخلاف روز گذشته که تمام محصولات سایپا رشد قیمت را تجربه کردند، امروز ترمز رشد قیمت خودروهای پرتیراژ این شرکت در بازار کشیده شد.
استپ قیمت محصولات سایپا در بازار +جدول

 به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که تمام محصولات سایپا امروز 17مرداد بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته در بازار عرضه شدند. 

به گفته فعالان بازار خودرو طی روزهای اخیر بازار خودرو نوسان قیمتی قابل توجهی داشته است و این نوسان موجب شد تا بازار خودرو یک روز رشد قیمت را تجربه کند و روز دیگر بدون تغییر در بازار عرضه شود.

به گفته فعالان بازار خودرو با برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری، بازار در حال حاضر در انتظار دیدگاههای رییس جمهور جدید در خصوص وضعیت بازار خودرو است.  تصمیماتی که شاید بتواند بازار را با افت قیمت روبرو کند و یا به افزایش آن بیفزاید، سردرگمی به وجود آمده موجب شده تا شاهد نوسان قیمت در بازار باشیم. از سوی دیگر در این روزها ریزنوسان های قیمت دلار نیز بر قیمت خودرو اثرگذار بوده و موجب شده تا بازار خودرو نیز نوسانات اندک قیمتی را تجربه کند.

 پیش از این نیز توقعات انتظاری که در بازار وجود داشته که بر قیمت خودرو اثرگذار بوده است. در این خصوص می توان به انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات اشاره کرد که از آن می توان به عنوان یکی از عمده عامل تاثیرگذار بر بازار یاد کرد، عاملی که ماههاست بازار را در انتظار نگه داشته است. 

رصد قیمت خودروهای سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R » ، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو «کوییک معمولی» امروز بدون تغییر قیمت در بازار 162میلیون تومان قیمت گذاری شد. «کوییکR » هم در بازار 168 میلیون تومان عرضه شد.   

قیمت «تیبا2» معمولی نیز امروز تغییر قیمت نداشت و 149 میلیون قیمت گذاری شد. «تیبا صندوقدار» نیز همانند تیبا دو معمولی افزایش قیمتی در بازار نداشت و با قیمت 139 میلیون تومان در بازار معامله شد. اما ساینا نیز بدون رشد با قیمت 150 میلیون در بازار عرضه شد.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می‌توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

 

سایپا 17

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید