رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت «ساندرو» کارکرده در بازار + اینفوگرافی

کدخبر: ۴۳۲۷۱۹
اقتصادنیوز : ساندرو یک هاچبک کوچک و اقتصادی فرانسوی است که از سال 94 تاسال 98 توسط پارس خودرو تولید و عرضه شد.
قیمت «ساندرو» کارکرده در بازار + اینفوگرافی

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ساندرو نسخه هاچ‌بک تندر90 (با پلت‌فرم مشترک) محسوب می‌شود که به دلیل ویژگی‌های فنی خوبی که دارد و به دلیل اینکه خودرو قابل اعتمادی است، مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته و فروش خوبی را تجربه می‌کند. خودرو پرطرفدار رنو در دو مدل اتومات و دنده ای در ایران تولید و در بازار عرضه شد و به دلیل اعمال تحریم ها سال 98 از ایران خداحافظی کرد و تولید آن متوقف شد.  

ساندرو از نظر قوای محرکه و ویژگی‌های فنی اشتراکات فراوانی با تندر 90 دارد و از همان موتور 1.6 لیتری 4 سیلندری بهره می‌برد که در تندر 90 مود استفاده قرار گرفته. این موتور می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

اما یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف رنو ساندرو، کمبود آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی است؛ نقیصه‌ای که در تندر 90 هم وجود داشت اما در ساندرو برطرف نشد. البته نباید در این خصوص ایرادی گرفت چرا که ساندرو به عنوان یک خودرو ارزان قیمت برای قشر متوسط و ضعیف جامعه شناخته می‌شود و تنها در ایران است که قیمت آن از حد معمول بالاتر است.

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی ساندرو  اتومات پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

ساندرو

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید