واکنش بازار به معرفی وزیر پیشنهادی صمت؛

3 عامل افزایش قیمت خودرو در بازار +جدول

کدخبر: ۴۳۲۹۳۷
روند رشد قیمت خودروها در بازار کند شد اما متوقف نشد. فعالان بازار خودرو چه عواملی را در افزایش رشد قیمت ها موثر می دانند؟
3 عامل افزایش قیمت خودرو در بازار +جدول

به گزارش اقتصادنیوز، در هفته ای که گذشت روند رشد قیمت خودروها در بازار کند شد. ارزیابی بازار خودروهای پرتیراژ نشان میدهد که روند رشد قیمتها در سومین هفته مردادماه نسبت به هفته ماقبل کمی فروکش کرده اما این به معنای ترمز بازار نیست و آنطور که فعالان میگویند، بازار همچنان صعودی است.

عوامل نوسان صعودی قیمت خودرو در بازار

اعلام «وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس»، «افزایش نرخ دلار» و «اظهارنظرهای جدید در خصوص از سرگیری مذاکرات» از جمله دلایلی است که فعالان بازار خودرو افزایش قیمت در بازار خودرو را به آن نسبت می دهند. 

کراس اوور تارا در آستانه ورود به بازار

خودروی تارا به بازار رسید+ قیمت قطعی

در هفته ای که گذشت بازار خودرو تحرک کمتری نسبت به هفته ماقبل تجربه کرد با این حال خودروهای پرتیراژ از قافله رشد قیمت جانماندند.  به گفته فعالان بازار خودرو، مشخص شدن کابینه جدید در آخرین روزهای هفته یکی از دلایلی است که بازار خودرو را دستخوش تغییر کرد.

در لیست وزرای پیشنهادی به مجلس نام علی اکبر محرابیان به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت به چشم می خورد،‌ هر چند باید منتظر اعلام نظر بهارستان برای تعیین وزیر جدید وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بود اما فعالان بازار معتقدند، نوع نگاه وزیر صنعت، معدن و تجارت آینده به بازار خودرو می تواند بسیار بر این بازار  اثرگذار باشد، با این شرایط انتظار برای مشخص شدن وزیر آینده و برنامه‌های آن یکی از مواردی است که بازار را چشم انتظار نگه داشته است.

فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که نوسان نرخ دلار و عبور قیمت دلار از کانال 26 هزار تومان نیز از جمله عواملی است بر بازار خودرو اثرگذار بوده است. 

پیشروی طالبان در افغانستان و اظهار نظرهای جدید در مورد حواشی مذاکرات و شنیده های مطرح شده در خصوص احیای برجام از جمله عواملی هستند که این روزها بازار دلار را تحت تاثیر قرار دادهاند. عواملی که موجب شدند تا بازار خودرو نیز که وابستگی بسیاری به نرخ دلار دارد رشد قیمت را تجربه کند.

روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که سومین هفته مردادماه که در آخرین روزهای آن، کابینه جدید به مجلس معرفی شد پرونده خودروهای داخلی با نوسان کمی بیش از 2 درصد بسته شد. به گفته فعالان بازار خودرو در این هفته بازار رشد 1 تا 5  میلیونی تومانی را شاهد بود و برخی از خودروهای نیز تغییر قیمتی نداشتند. ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که بیشترین رشد قیمت در سومین هفته مرداد ماه به پژو «206 صندقدار» و «سمند LX» رسیده است. بطوریکه «سمند LX» این هفته افزایش 5 میلیونی قیمت را تجربه کرد و «206 صندقدار» هم رشد 4 میلیونی داشت. در میان خودروهای پرتیراژ در این هفته «206 تیپ 5» تغییر قیمتی نداشت.

قیمت کوییک در بازار خودرو

با توجه به وضعیت بازار این سوال مطرح می شود که خانواده «کوییک» این هفته در میان محصولات سایپا چه روندی داشته اند؟ براساس ارزیابی بازار، کوییک معمولی هفته سپری شده را با رشد 2.5 میلیونی قیمت پشت سر گذاشت و  قیمت آن به 163.5 میلیون تومان رسید و «کوییک R » نیز در این مدت رشد 2.5 تومانی در بازار داشت و 169.5 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

شاهین 22

قیمت «شاهین» در بازار خودرو

از دیگر محصولات سایپا می توان به خودرو «شاهین» اشاره کرد که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران این خودرو تحویل شد. شرکت سایپا در آن زمان قیمت 268 میلیون تومان را برای این خودرو تعیین کرد، اما براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت کارخانه ای شاهین  به 291 میلیون تومان رسید و رشدی 23 میلیون تومانی را تجربه کرد.

به گفته فعالان بازار خودرو هر چند این خودرو به صورت محدود در بازار عرضه شده و اندک شماری از آنها از رهن کارخانه خارج شده اند با این شرایط می توان گفت در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

قیمت محصولات پژو در بازار

خانواده «پژو 206» نیز هفته گذشته را در بازار با رشد 2 تا 4 میلیون تومانی به پایان رساندند. براساس ارزیابی های صورت گرفته «206 تیپ 2» در بازار 234 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشد 2 میلیونی را ثبت کرد. از سوی دیگر  «تیپ 5 این خودرو» نیز در هفته سپری شده بدون تغییر 275 میلیون تومان در بازار عرضه شد. «پژو 206 صندوقدار» دیگر محصول خانواده 206 نیز در هفته سپری شده رشدی 4 میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن به 270 میلیون تومان رسید.

پژو 22

قیمت خانواده سمند در بازار

ارزیابی بازار محصولات ایران خودرو نشان دهنده آن است که «سمند lx با موتورEF7 »  همانند هفته سپری شده را با رشد قیمت 4 میلیونی در بازار به پایان رساند و در مدت زمان مورد بررسی با قیمت 252 میلیون تومان در بازار عرضه شد. «سمندlx» نیز با رشد 5 میلیونی در بازار با قیمت 225 میلیون تومان قیمت خورد و «سورن» هم رشد 3 میلیونی قیمت را در دوره زمانی مورد بررسی تجربه کرد و در بازار 258 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

سمند 22

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید