رصد بازار خودروهای داخلی؛

افزایش 3 میلیونی سایپایی‌ها+ جدول قیمت

کدخبر: ۴۳۴۷۵۴
اقتصادنیوز : محصولات پرتیراژ سایپاامروز 30 مرداد 1400، اولین روز هفته را با رشد قیمت آغاز کردند، این رشد در حالی شکل گرفت که بازار در تعطیلات کرونایی بسر می برد.
افزایش 3 میلیونی سایپایی‌ها+ جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این رشد قیمت تنها شامل محصولات پرتیراژ سایپا نبوده و ایران خودرویی ها شروع هفته را با رشد قیمت آغاز کردند.

تعدیل خوش بینی نسبت به رفع تحریم ها که در یکماه گذشته به وجود آمده از یک سو و  نامشص بودن مواضع دولتمردان جدید برای فعالان بازار از سوی دیگر از جمله دلایلی است که می توان رشد قیمت در بازار خودرو را به آن  نسبت داد. در این خصوص می توان به اظهاراتی که هفته گذشته از سوی معاون اول رییسی نقل شد اشاره کرد. محمد مخبر در اظهارنظری عنوان کرد که « باید فرض ما بر این اصل باشد، که نظام سلطه تحریم ها را لغو نخواهد کرد». اظهارنظری که موجب شد تا بازار شکل خوش بینی خود را از دست دهد و بازار با رشد قیمت روبرو شود.


بیشتر بخوانید:سرکشی خودرو در تعطیلات/تخت گاز سمند در جاده گرانی


وضعیت محصولات سایپا در بازار

ارزیابی بازار محصولات پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است تمام محصولات پرتیراژ این شرکت امروز رشد 3 میلیونی قیمت در بازار داشته اند.

از جمله محصولات سایپا که امروز رشد قیمت را تجربه کردند می توان به «کوییک R»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار» و «ساینا» اشاره کرد.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R » ،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو باتوجه به افزایش  3 میلیون تومانی تمام محصولات سایپا در بازار امروز «تیبا صندوقدار» امروز در بازار 145 میلیون قیمت گذاری شد و قیمت «تیبا 2» معمولی نیز به 155 میلیون رسید.  

اما افزایش 3 میلیونی قیمت موجب شد تا قیمت «ساینا» در بازار به 154  میلیون تومان برسد.   رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که  قیمت «کوییک معمولی» هم به 168 رسید.

 از سوی دیگر «کوییکR  » نیز با افزایش 3 میلیونی در بازار 175 میلیون تومان قیمت خورد.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 30

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید