رصد بازار خودروهای داخلی؛

افزایش قیمت در بازار سایپا + جدول قیمت

کدخبر: ۴۳۳۳۵۷
اقتصادنیوز : ریزنوسان های نرخ دلار طی روزهای اخیر موجب شد تا بازار خودرو هم روند پرتلاطمی را پشت سرگذارد.
افزایش قیمت در بازار سایپا + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ طی روزهای اخیر بازار خودرو نوسان بسیاری داشته ، بطوریکه امروز 23 مرداد 1400 شاهد رشد 500 هزار تا دو میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار بودیم. هرچند رشد قیمت سایپایی ها همانند ایران خودرویی ها چشمگیر نبود اما ارزیابی های صورت گرفته نشان از آن دارد که سایپایی ها هم در میل به افزایش قیمت دارند.

 روندی که بسیاری از فعالان بازار خودرو آن را به نوسان نرخ دلار نسبت می دهند، اما برخی دیگر معتقدند همچنان عوامل انتظاری بازار خودرو را تحت تاثیر قرار می دهند. عوامل انتظاری که فعالان بازار خودرو از آن یاد می کنند به تعیین تکلیف کابینه از یک سو و انتظار برای از سرگیری مذاکرات از سوی دیگر باز می گردد، عواملی که در کنار نرخ دلار بازار را دستخوش تغییر کرده است.

فروش فوری خودروی کاپرا ۲ با قیمت قطعی

 به گفته فعالان بازار خودرو با معرفی سید رضا فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس حال باید در انتظار دیدگاههای وی در خصوص بازار بخصوص بازار خودرو باشیم، چرا که نوع نگاه وزیر جدید می تواند بر بازار خودرو اثرگذار باشد و آن را به سمت افزایشی و یا کاهشی شدن هدایت کند. از سوی دیگر اظهار نظرهای جدید در مورد حواشی  مذاکرات و شنیده های مطرح شده در خصوص احیای برجام نیز موجب شده تا بازار خودرو بیش از پیش انتظاری شود.

اما با وجود روزهای پرتلاطم بازار مشتری برای خرید و فروش ندارد و خریداران از ترس تغییر قیمت رغبتی به خرید در بازار ندارند.  

از جمله محصولات سایپا که امروز رشد قیمت را تجربه کردند می توان به «کوییک R»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار» و «ساینا» اشاره کرد.


بیشتربخوانید: افزایش 10 میلیونی قیمت پژو در یک روز


رصد قیمت خودروهای سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR  » ،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو  «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2» معمولی امروز افزایشی دو میلیونی در بازار داشتند و  قیمت«تیبا صندوقدار» به 142 میلیون تومان در بازار رسید. «تیبا2» معمولی هم در بازار امروز 152 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

اما افزایش 500 هزار تومانی شامل ساینا نیز شد و این خودرو در بازار با قیمت 150  میلیون تومان عرضه شد. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که  قیمت «کوییک معمولی» امروز با افزایش 500 هزار تومانی در بازار به 164 میلیون تومان رسید.

 از سوی دیگر «کوییکR » هم با افزایش 500 هزار تومانی در بازار   170 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید