رصد بازار خودروهای داخلی؛

«تیبا 2»معمولی150 میلیون شد+جدول

کدخبر: ۴۳۲۲۰۴
رصد بازار خودروهای پرطرفدار سایپا نشان دهنده آن است که امروز 18 مرداد 1400 دو خودرو «تیبا 2» معمولی و «کوییک R» در بازار افزایش قیمت داشتند.
«تیبا 2»معمولی150 میلیون شد+جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ افزایش قیمت دو خودرو مذکور در بازار محصولات سایپا در حالی رقم خورده که ارزیابی ها حکایت از آن دارد که روز گذشته سایپایی ها بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شده بودند، اما این آرامش تنها یک روز دوام آورد و امروز بازار با رشد اندک قیمت مواجه شد.  

در کنار بازار پرتیراژهای سایپا امروز نرخ دلار هم رشد اندکی در بازار داشت که این امر را می توان یکی از عوامل رشد قیمت در بازار خودرو دانست.  

به گفته فعالان بازار خودرو با برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری، بازار در حال حاضر در انتظار رویکرد رییس جمهور جدید در خصوص وضعیت بازار خودرو است.  تصمیماتی که شاید بتواند بازار را با افت قیمت روبرو کند و یا به افزایش آن بیفزاید، سردرگمی به وجود آمده موجب شده تا شاهد نوسان قیمت در بازار باشیم.

 پیش از این نیز توقعات انتظاری که در بازار وجود داشته که بر قیمت خودرو اثرگذار بوده است. در این خصوص می توان به انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات اشاره کرد که از آن می توان به عنوان یکی از عمده عامل تاثیرگذار بر بازار یاد کرد، عاملی که ماههاست بازار را در انتظار نگه داشته است.

رصد قیمت خودروهای سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR» ، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آت است که امروز قیمت «تیبا2» معمولی با افزایش یک میلیونی قیمت در بازار به 150 میلیون تومان رسید. از سوی دیگر «کوییکR» هم با رشد یک میلیونی در بازار به 169 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که سایر محصولات سایپا در بازار بدون تغییر عرضه شده اند.

براساس ارزیابی بازار خودرو «کوییک معمولی» امروز بدون تغییر قیمت در بازار 162میلیون تومان قیمت گذاری شد.  

«تیبا صندوقدار» نیز افزایش قیمتی در بازار نداشت و با قیمت 139 میلیون تومان در بازار معامله شد. ساینا نیز بدون رشد با قیمت 150 میلیون در بازار عرضه شد.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می‌توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 18

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید