رصد بازار خودروهای داخلی؛

رانت نیم‌میلیاردی برندگان ثبت‌نام اینترنتی یک خودرو!

کدخبر: ۴۳۷۱۷۶
اقتصادنیوز: تنها یک کلیک و پذیرش ثبت نام کافی است تا سرمایه شما بر اساس نوع خودرو از میلیون به میلیارد تبدیل شود.
رانت نیم‌میلیاردی برندگان ثبت‌نام اینترنتی یک خودرو!

به گزارش اقتصادنیوز ؛ این شاهین اقبال البته به شانه هر متقاضی نمی نشیند، اما اگر بنشیند خوش نشسته است. در این خصوص می‌توان به انواع پیش‌فروش ها در شرکت های خودروسازی اشاره کرد که سودی چند 10میلیونی را نصیب ثبت نام کنندگان می کند، اما این سود برای برخی از ثبت نام ها از چند 10 میلیون عبور می کند و به چند 100 میلیون تومان می رسد. خودروهایی که غالبا نه برای استفاده بلکه برای عرضه در بازار و سرمایه گذاری خریداری می شوند.

روش فروش اینترنتی را می توان یکی از روشهای جدید برای چند برابر کردن سرمایه دانست، روشی که این امکان را به خریدار می دهد تا با قیمت کارخانه بخرد و با چند برابر قیمت در بازار آزاد بفروش رساند.

در این خصوص می‌توان به خودروهای «فیدلیتی» 5 و 7 نفره و «دیگنینی» اشاره کرد، دو خودرو جدید شاسی بلند گروه بهمن که از همان ابتدا توانستند نظر خریداران را به خود جلب کنند، در کنار مشخصات فنی مناسبی که این خودروها برخوردارند قیمت آنها است که خریداران را به سمت خود جلب  کرد، اما این امتیاز نصیب عده محدودی شد و خودروهای که بین 650 تا 750 میلیون قیمت گذاری شده بودند در بازار بیش از دو برابر قیمت به فروش رسیدند و عملا خریداران طعم قیمت مناسب این خودروها را نچشیدند.

قیمت فیدلیتی

چندی پیش گروه بهمن اقدام به فروش خودرو جدید خود با تحویل فوری در دو مدل 5 و 7 نفره کرد. خودرویی که قرار بود علاوه بر امکانات مناسب با قیمت معقول در بازار عرضه شود تا دسترسی خریدران میانه قیمت در بازار به این خودرو نیز امکان پذیر شود. براساس اعلام گروه بهمن فیدلیتی 5 نفره در کارخانه 655 میلیون تومان قیمت گذاری شد و قرار بود مدل هفت نفره این خودرو 670 میلیون قیمت گذاری شد.

قیمت های اعلام شده در حالی در همان ابتدا نظر خریداران را به خود جلب کرد و بسیاری برای خرید آن دست به کار شدند که تنها تعداد محدودی از خریداران توانستند در لیست خرید قرار گیرند و این خودرو را با قیمت کارخانه خریداری کنند. حال این سوال مطرح می شود که این خودروها در بازار با چه قیمتی معامله می شوند، ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که فیدیلیتی 5 نفره سفید در بازار با قیمتی در حدود یک میلیارد و 90 میلیون تومان معامله می شود که نسبت به قیمت کارخانه 66.4 درصد رشد قیمت دارد. رنگ مشکی این خودرو نیز یک میلیارد و 160 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده که مقایسه قیمت بازار و کارخانه این خودرو از رشد 77.1  درصدی قیمت این خودرو در بازار حکایت دارد.  

اما رنگ سفید مدل 7 نفره این خودرو نیز از سوی کارخانه 670 میلیون تومان قیمت گذاری شده، قیمتی که در بازار به یک میلیارد و 190 میلیون تومان می رسد و این به معنی افزایش  77.6 درصدی قیمت این خودرو است. رنگ مشکی این خودرو نیز در بازار یک میلیارد و 220 میلیون تومان قیمت گذاری شده که در مقایسه با قیمت کارخانه خریداری می تواند این خودرو را با افزایش 62 درصدی در بازار به فروش رساند.

قیمت دیگنیتی

 اما دیگنیتی دیگر خودرو جدید شاسی بلند گروه بهمن هم که از سوی کارخانه 749 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شده است در بازار در رنگ سفید یک میلیارد و 210 میلیون تومان معامله می شود که با این شرایط می توان گفت این خودرو در بازار رشدی 61 درصدی دارد.

رنگ مشکی دیگنیتی نیز در بازار یک میلیارد و 400 میلیون قیمت گذاری می شود که نسبت به قیمت کارخانه رشدی 86.7 درصدی دارد.

فیدلیتی

    

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید