رصد بازار خودروهای داخلی؛

مقاومت ایران خودرویی ها در برابر افت قیمت + جدول

کدخبر: ۴۳۶۹۲۸
اقتصادنیوز: امروز 8 شهریور 1400 و با فروکش کردن تب صعودی شدن قیمت دلار در بازار انتظار برای ریزش قیمت خودرو نیز به وجود آمد، انتظاری که اگرچه در خصوص سایپایی ها محقق شد، اما ایران خودرویی ها در برابر افت قیمت مقاومت کردند.
مقاومت ایران خودرویی ها در برابر افت قیمت + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ مقاومت ایران خودرویی ها در بازار خودرو در حالی شکل گرفته که بسیاری تصور می کردند با ریزش قیمت دلار شاهد افت قیمت در بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو نیز خواهیم بود، تصوری که محقق نشد، با این حال فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که در صورت تداوم افت قیمت دلار در بازار سد مقاومتی ایران خودرویی ها نیز در بازار شکسته خواهد شد و شاهد افت قیمت پرتیراژها در بازار خواهیم بود.

فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که با ریزش قیمت دلار انتظار برای افت قیمت نیز در بازار بالا رفت، بطوریکه در حال حاضر بازار اصلاح قیمت را پبش گرفته و این امر موجب شده تا خریداران و فروشندگان فعلا دست از معامله بکشند. از سوی دیگر اظهارات مطرح شده از سوی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش تیراژ تولید که عقبه آن می تواند افت قیمت باشد نیز موجب شده تا بازار شکل انتظاری به خود گیرد.  

اما در کنار عوامل مذکور می توان به این نکته نیز اشاره کرد که این روزها بازار گوشه چشمی هم به مذاکرات دارد و احتمال از سرگیری مذاکرات نیز می تواند این بازار ناآرام را رام کند.

از سوی دیگر آنچه شاید سردرگمی در بازار موجب شده تا تقاضای مصرفی به دلیل کاهش توان مالی در بازار عقب نشینی کرده و در حال حاضر تقاضای سرمایه ای نقش اثرگذار در بازار دارد.


بیشتر بخوانید: افت نسبی قیمت‌ها در بازار سایپایی‌ها


وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX  »، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار امروز محصولات ایران خودرو بدون تغییر در بازار عرضه شدند. با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «پژو 206 صندوقدار» امروز بدون افزایش با قیمت 281 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. «پژو 206 تیپ 5» نیز در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز تغییر قیمت نداشت و در بازار 288 میلیون تومان عرضه شد. از سوی دیگر امروز «پژو 206 تیپ 2» نیز به 252 میلیون تومان رسید.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «سمندLX » نیز در بازار تغییری نداشت و قیمت آن به 242 میلیون تومان رسید. در این میان «سمند LX با موتورEF7 » هم بدون تغییر در بازار 259 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما در میان محصولات ایران خودرو امروز «سمند سورن پلاس» هم در بازار 310 میلیون تومان قیمت گذاری شد و تغییر قیمتی در بازار نداشت.

ایران 8

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید