رصد بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو؛

افزایش 1 تا 5 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

کدخبر: ۴۳۰۵۴۴
بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو برای دومین با در هفته جاری با رشد قیمت در بازار عرضه شدند تا به این طریق شاهد تداوم افزایش قیمت در بازار ایران خودرو باشیم.
افزایش 1 تا 5 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز 11 مرداد 1400 تمام خودروهای پرتیراژ این شرکت رشد 1 تا 5 میلیون تومانی را در بازار تجربه کردند.

رشد قیمت در بازار ایران خودرویی ها در حالی رقم خورد که سایپایی ها نیز با باز شدن مراکز شماره گذاری خودرو از افزایش قیمت خودرو در بازار جانماندن هر چند افزایش قیمت سایپایی ها در برگیرنده سه خودرو در میان پرتیراژها می شده است.  

رشد قیمت خودروهای داخلی پرتیراژ در حالی شکل گرفته که امروز دلار افت قیمت در بازار داشت، و از دلار به عنوان یکی از عوامل اصلی تغییر قیمت در بازار یاد می شود، با این حال رصد بازار  نشان از آن دارد که امروز بازار خودرو خلاف جهت بازار دلار حرکت کرده است.

علاوه بر نرخ دلار به گفته فعالان بازار خودرو ، توقعات انتظاری نیز در بازار همچنان وجود دارد و این عوامل نیز بر قیمت خودرو اثرگذار بوده است. انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات و تعیین کابینه دولت جدید از جمله عوامل انتظاری هستند که بازار را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار»، «سمندLX»، «سمند LX با موتور EF7» و «سمند سورن» اشاره کرد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات ایران‌خودرو قیمت «پژو 206 تیپ 2» امروز رشد 2 میلیونی داشت و قیمت آن به  230 میلیون تومان رسید. از سوی دیگر «206 صندوقدار» نیز امروز رشد 5 میلیونی را تجربه کرد و در بازار 265 میلیون تومان قیمت خورد. «پژو 206 تیپ 5» نیز با رشد یک میلیونی در بازار 274 میلیون تومان عرضه شد.

براساس ارزیابی بازار خودرو قیمت «سمند LX با موتورEF7» نیز امروز با رشد 2 میلیونی در بازار به 247 میلیون تومان رسید.  از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که  «سمندLX» هم در بازار رشدی 2 میلیونی داشت و قیمت آن در بازار به 230 میلیون تومان رسید. اما «سمند سورن» در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز رشد 5 میلیونی داشت و قیمت آن نسبت به روز گذشته  255 میلیون تومان شد.

ایران 11

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید