رصد بازار خودروهای داخلی؛

دلار ارزان شد؛ قیمت خودرو استپ کرد + جدول

کدخبر: ۴۴۰۰۲۹
اقتصادنیوز: پرونده قیمت در بازار ایران خودرویی ها امروز 21 شهریور 1400 چگونه بسته شد؟
دلار ارزان شد؛ قیمت خودرو استپ کرد + جدول

 به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار پرتیراژهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که امروز با وجود آنکه دلار افت قیمت نزدیک به 200 تومانی در بازار داشت، اما ایران خودرویی ها بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند.

به گفته فعالان بازار خودرو یکی از عواملی که شاید به توان ایجاد ثبات در بازار پرتیراژهای ایران خودرو را به آن نسبت داد به تکمیل بخشی از خودروهای ناقص این شرکت باز می گردد، خودروهای که به گفته فعالان بازار خودرو در صورت ورود آنها به بازار شاهد ایجاد اصلاح قیمت در بازار خودرو خواهیم بود.


همچنین بخوانید:

>>> خودروهای وارداتی ارزان در راه است


یکی دیگر از دلایلی که موجب شد تا قیمت در بازار خودرو امروز اسپ کند به طرح ساماندهی بازار خودرو باز می گردد. این طرح قرار بود امروز در مجلس ارزیابی شود، اما به رای گذاشتن این طرح در مجلس سرانجام پیدا نکرد تا بازار خودرو همچنان بلاتکلیف باشد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر خریداران و فروشندگان دست از خرید کشیده اند در حال حاضر با بازار بدون تقاضا است.  

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX  »، «سمند LX با موتورEF7 » و « سمند سورن پلاس » اشاره کرد.

در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز  « پژو 206 تیپ 5» رشد یک میلیونی قیمت داشتند و به این طریق « پژو 206 تیپ 5» به300 میلیون تومانی شدن نزدیک شد، با این شرایط می توان گفت قیمت « پژو 206 تیپ 5» امروز با افزایش یک میلیونی به 292 میلیون رسید. 

براساس ارزیابی بازار توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت سایر محصولات پرتیراژ ایران خودرو امروز تغییر نداشتند و «پژو 206 صندوقدار» با قیمت 283میلیون تومان و  «پژو 206 تیپ 2» نیز امروز بدون تغییر در بازار با قیمت 251 میلیون تومان عرضه شد.

خانواده سمند هم امروز روز آرامی داشتند بطوریکه «سمند LX با موتورEF7 » بدون تغییر در بازار 260 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «سمندLX » هم 242 میلیون در بازار قیمت خورد. « سمند سورن پلاس » نیز در بازار 312 میلیونی شد.

ایران 21

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید