رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازار سایپا زیر سایه دیپلماسی + جدول

کدخبر: ۴۴۰۰۴۱
اقتصادنیوز: امروز 21 شهریور 1400خودروهای پرتیراژ بیش از آنکه تحت تاثیر رویدادهای اقتصادی قرار باشد، مترصد رویدادهای سیاسی قرارداشت. این بازار امروز در انتظار نتایج گفت و گوهای سیاسی میمهانان شاخص دولت ایران بود.
بازار سایپا زیر سایه دیپلماسی  + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ورود نخست وزیر عراق به ایران از یک سو و ورود رئیس کل آژانس به ایران از سوی دیگر موجب شد تا بازار ایران تحت تاثیر این دو سفر قرار گیرد و با وجود اینکه تحت تاثیر این عوامل شاهد افت قیمت دلار در بازار بودیم، اما قیمت خودرو تغییری نکرد.

به گفته فعالان بازار خودرو یکی از دلایل سفر نخست وزیر عراق به ایران به مسئله بهبود مناسبات سیاسی ایران و عربستان باز می گردد و سفر رئیس کل آژانس به ایران که رفع تنش در از سرگیری مذاکرات یاد کرد موجب شده تا بازارهای سرمایه ای شکل انتظاری به خود گیرند.  

یکی دیگر از دلایلی که موجب شد تا قیمت در بازار خودرو امروز اسپ کند به طرح ساماندهی بازار خودرو باز می گردد. این طرح قرار بود امروز در مجلس ارزیابی شود، اما به رای گذاشتن این طرح در مجلس سرانجام پیدا نکرد تا بازار خودرو همچنان بلاتکلیف بماند. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر خریداران و فروشندگان دست از خرید کشیده اند در حال حاضر با بازار بدون تقاضا است. 


بیشتر بخوانید: دلار ارزان شد؛ قیمت خودرو استپ کرد + جدول


  وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

توجه به روند بازار امروز محصولات سایپا هم رشد قیمت داشتند و هم بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند. با این شرایط «کوییک معمولی» امروز با افزایش یک میلیونی قیمت در بازار 171 میلیون تومان عرضه شد و «کوییک R» هم بدون تغییر 177 میلیون تومانی در بازار قیمت خورد.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» افتی دو میلیونی در بازار را تجربه کرد و قیمت آن در بازار به 147 میلیون تومان رسید. این خودرو در روزهای اخیر رشد قیمت بسیاری را تجربه کرده بوده و به گفته فعالان بازار خودرو این افت قیمت را می توان به اصلاح قیمت نسبت داد.

 «تیبا 2» نیز بدون تغییر در بازار 159 میلیون تومان قیمت گذاری شدند. «ساینا» هم امروز با قیمت 159 میلیون و 500 هزار تومان در بازار عرضه شد.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 21

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید