رصد بازار خودروهای داخلی؛

تداوم نسبی روند صعودی در بازار سایپا

کدخبر: ۴۵۲۶۷۳
​ اقتصادنیوز: امروز 15 آبان 1400 تداوم افزایش قیمت دلار موجب شد تا برخی از خودروهای سایپا هفته جاری را با رشد یک تا دو میلیون تومانی شروع کند.
تداوم نسبی روند صعودی در بازار سایپا

به گزاش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی های صورت گرفته از بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولا سایپا امروز «تیبا صندوقدار» ، «تیبا 2 معمولی» و «کوییک R» با رشد قیمت در بازار عرضه شوند.  نوسان قیمت دلار در بازار یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار، رشد قیمت خودرو را به آن نسبت می دهند و معتقدند با توجه به روند صعودی که نرخ دلار از اواخر هفته گذشته پیش گرفته شاهد تداوم این روند در بازار خودرو نیز بوده ایم.  

قدرت نمایی خرس ها در بازار بیت کوین/ پرواز شیبا اینو

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو سردرگمی در بازار نیز موجب شده تا بازار خودرو واکنش های متناقض از خود نشان دهد که این امر بر رفتار بازار اثرگذار بوده است.  از سوی دیگر هرچند درحال حاضر بازار با رکود عجیبی روبرو است و نه فروشنده تمایلی به عرضه خودرو دارد و نه خریدار قدمی برای خرید بر می دارد، با این حال بازار خودرو با نگاهی به نرخ دلار تغییر شکل می دهد و در حال حاضر با روند صعودی در بازار قیمت گذاری می شود.  

 وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «تیبا صندوقدار» ، «تیبا 2 معمولی» و «کوییکR » رشد یک تا دو میلیون تومان را تجربه کنند. با این شرایط «تیبا صندوقدار» با رشد دو میلیونی قیمت در بازار امروز 156 میلیون تومان بسته شد و «تیبا 2 معمولی» نیز رشد یک میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به 168 میلیون تومان رسید.

« کوییکR » هم امروز رشد یک میلیون تومانی در بازار داشت و 178 میلیون تومان قیمت خورد. براساس ارزیابی بازار خودرو «کوییک معمولی» امروز بدون تغییر و با قیمت 173 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

از سوی دیگر «شاهین» امروز بدون تغییر در بازار با قیمت  329 میلیون تومان عرضه شد. «ساینا» هم بدون تغییر در بازار 167 میلیون تومان قیمت خورد.

photo_۲۰۲۱-۱۱-۰۶_۱۶-۳۴-۳۳

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید