رصد بازار خودروهای داخلی؛

گردش قیمتی در بازار خودرو/ رشد ایران خودروهایی + جدول

کدخبر: ۴۶۳۷۳۱
اقتصادنیوز: پرونده پرتیراژهای ایران خودرو امروز 1 دی 1400 برخلاف روزهای گذشته با رشد قیمت در بازار بسته شد.
گردش قیمتی در بازار خودرو/ رشد ایران خودروهایی + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پرتیراژهای ایران خودرو که از ابتدای هفته جاری در بازار با افت قیمت عرضه می شدند، امروز و با افزایشی شدن نرخ دلار شکل معکوس به خود گرفتند. بطوریکه برخی از محصولات این شرکت با رشد قیمت در بازار عرضه شدند و برخی دیگر ثبات قیمت داشتند.

به گفته فعالان بازار خودرو تغییر جهت نرخ دلار از روز گذشته و افزایشی شدن آن عمده دلیلی است که موجب شد تا سایر بازارها نیز صعودی شوند که این امر بازار خودرو نیز درگیر کرد و امروز 4 محصول پرتیراژ ایران خودرو رشد قیمت داشتند و 4 محصول نیز بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

از سوی دیگر نوسان قیمت در بازار خودرو در حالی حاکم شده که به گفته فعالان بازار خودرو، در روزهای اخیر این بازار نه خریداری دارد و نه فروشنده ای وارد بازار می شود، با این شرایط می توان گفت در حال حاضر خریداران و فروشندگان نیز در انتظار رسیدن به یک ثبات هستند و فعلا تمایلی برای ورود به بازار ندارند.

قیمت های جدید محصولات ایران خودرو

 از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو «دنا پلاس توربو اتوماتیک» که در هفته سپری شده رکوردار رشد قیمت بود امروز هم افزایشی یک میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به 499 میلیون تومان رسید تا به این طریق تنها یک گام تا نیم میلیاردی شدن فاصله داشته باشد.

 «دنا معمولی» هم امروز با رشدی یک میلیونی در بازار با قیمت 354 میلیون تومان عرضه شد و «رانا پلاس» هم تغییر قیمت در بازار نداشت و با قیمت 307 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر امروز ««سمند LX با موتورEF7» » هم رشدی یک میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به 280 میلیون تومان رسید و «سمند سورن پلاس» هم بدون تغییر در بازار 307 میلیون تومانی قیمت گذاری شد.

رصد بازار نشان دهنده آن است که در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز خانواده پژو 206  هم رشد قیمت داشتند و هم بدون تغییر در بازار عرضه شدند. با این شرایط شرایط «پژو 206 تیپ 5» با رشد یک میلیونی در بازار به 309 میلیون تومان رسید. از سوی دیگر «پژو 206 صندوقدار» و «پژو 206 تیپ 2» هم بدون تغییر در بازار به ترتیب 306 و 272 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند.

 

ایران یک دی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید