در دیدار مدیرعامل گروه سایپا و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه مطرح شد؛

تدوین برنامه صادراتی سایپا برای صادرات

کدخبر: ۴۶۶۷۹۶
در دیدار مدیرعامل گروه سایپا و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برنامه های صادراتی سایپا برای صادرات و همکاری مشترک خودرویی با 11 کشور بررسی شد.
تدوین برنامه صادراتی سایپا برای صادرات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایپانیوز، بهمن حسین زاده، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در تشریح موضوعات مطرح شده در این دیدار اظهار کرد: در این نشست تخصصی فرآیند صادرات خودرو، چالش‌های موجود و برنامه ای که برای توسعه صادرات محصولات سایپا به ۱۱ کشور تدوین شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسین زاده افزود: در این جلسه توضیحاتی درباره صادرات خودرو به کشورهای عراق، سوریه، الجزایر، آذربایجان، ونزوئلا، تونس، آفریقای جنوبی، سریلانکا، آسیای جنوب شرقی، پاکستان و هند ارایه و قرار شد از ظرفیت های وزارت امور خارجه کشورمان برای رفع مشکلات ‌موجود استفاده شود.

عضو هیات مدیره سایپا ادامه داد: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه رویکرد و استراتژی صادرات گروه خودروسازی سایپا را بسیار مناسب توصیف و بر اجرای برنامه های توسعه ای در حوزه صادرات تاکید کرد.

حسین زاده گفت: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید داشت که ما به صادرات محصول نهایی اکتفا نکنیم و برای صادرات قطعات خودرو نیز برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم؛ به طوری که چشم‌انداز همکاری ها به گونه ای باشد که واحدهای تولیدی قطعات خودرو در کشورهای هدف صادراتی ایجاد شود.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه سایپا به دنبال همکاری استراتژیک و بلندمدت با شرکای تجاری خود است، افزود: در این نشست مهندس سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد که استراتژی این خودروساز علاوه بر صادرات، بر محور تولید قطعات و خودرو در کشورهای هدف صادراتی است.

وی با بیان اینکه با شرکای صادراتی نشست‌هایی خواهیم داشت تا در زمینه توسعه همکاری ها به برنامه مشترک برسیم، گفت: در زمینه ارتباطات تکنولوژی با مجموعه های مختلف و نیازهایی که گروه خودروسازی سایپا دارد، با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه صحبت شد و با توجه به منابعی که وزارت امور خارجه دارد، توانستیم چالش ها را بیان کنیم تا موضوعات مورد نیاز مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید