مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت:

تدوین ۹ تحول پروژه برای صنایع حمل و نقل

کدخبر: ۴۷۱۵۴۴
مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با تاکید بر راهبرد حمایتی وزارت صمت از تشکل‌ها و انجمن‌ها، تقویت و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را یک ضرورت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت دانست.
تدوین ۹ تحول پروژه برای صنایع حمل و نقل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، سید روح اله غضنفری در مجمع سالیانه این انجمن با اشاره به نقش تشکل‌ها در پیشبرد اهداف و برنامه‌های اقتصادی گفت: پیشبرد و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها بدون استفاده از تشکل‌ها و انجمن‌ها میسر نیست و رویکرد وزارتخانه در این خصوص استفاده از نظرات انجمن‌ها در همه برنامه‌ها و سیاستگذاری‌هاست.

مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور، استفاده از تشکل‌ها تصریح شده است، تعامل با بخش خصوصی را یکی از تکالیف دولت خواند و تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به نگاه و رویکرد همسویی که بین دولت و انجمن‌ها وجود دارد این تعامل با بخش خصوصی و انجمن‌ها در حوزه صمت به خوبی شکل گرفته است و در برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز تاکید ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت تشکل ها و انجمن‌ها در تصمیم‌سازی شده است.

غضنفری در ادامه به ۱۱سبد پروژه تعریف شده در رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: ذیل هرکدام از این سبد‌ها، تعدادی پروژه تعریف و برای هرکدام مدیر مشخص شده است؛ یکی از سبد پروژه‌های مهم و اولویت‌دار، سبد پروژه صنایع حمل و نقل است و برای آن ۹ پروژه تحولی تدوین شده است و ۲ موضوع اصلاح ساختار زنجیره تامین خودرو و اصلاح ساختار بازارهای زنجیره تامین خورده در آن دیده شده است.

مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار در امور تشکل‌های صنعتی و معدنی در بخش دیگر صحبت‌های خود تغییر ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت را فرصت مناسبی برای صنعت خودرو و قطعه سازی توصیف کرد و افزود: با ارتقا این حوزه به سطح معاونت می توان با تمرکز و قدرت بیشتری مسائل این صنعت را دنبال کرد؛ انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو باید از این فرصت استفاده کند و نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص شرح وظایف و ساختار معاونت جدید حمل و نقل ارائه کنند. 

غضنفری ادامه داد: در ساختار جدید، به بهبود فضای کسب و کار در سطح کلان توجه ویژه شده است و معاونتی با این عنوان ایجاد شده و ما از همه تشکل‌ها و انجمن‌های سراسر کشور درخواست داریم موضوعات مرتبط با بهبود فضای کسب و کار و گلوگاه‌های مربوط را به این معاونت اعلام کنند.

طبق توضیحات مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، بسته‌ای درخصوص حمایت از تولید داخل و بهبود فضای کسب و کار (در موضوعات مختلف در حوزه های تامین اجتماعی ، گمرک، نظام بانکی و…. ) تهیه شده است و رئیس جمهور دستور برای اجرایی شدن آن را صادر کرده است.

وی با یادآوری مشارکت فعال این انجمن در تهیه سند صنعت خودرو و سایر امور مربوطه به این صنعت و استناد به گزارش‌های تخصصی انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور، آن را یکی از انجمن‌های فعال و موثر کشور معرفی کرد که با ایجاد تعامل مناسب با استان‌ها، به عنوان نماینده قطعه سازان فعالیت و نقش‌آفرینی می‌کند.

مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار در امور تشکل‌های صنعتی و معدنی در خاتمه با اعلام آمادگی وزارت صمت برای تفویض برخی از موضوعات به بخش خصوصی، نسبت به نقش‌آفرینی بیشتر تشکل‌ها ابراز امیدواری کرد و گفت: تجربه تفویض برخی امور به خانه‌های صنعت و معدن نشان داد تشکل ها توانمندی پذیرش این امور را دارند و وزارت صمت نیز آمادگی و اهتمام به تفویض امور مربوطه را به تشکل ها دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید