رصد بازار خودروهای داخلی؛

تاثیر خبر های جدید هسته ای بر بازار خودرو +جدول

کدخبر: ۴۷۴۲۴۱
اقتصادنیوز: خبر خوبی که دیروز در خصوص مذاکرات احیای برجام منتشر شد، علاوه بر نزولی کردن نرخ دلار، افت قیمت خودرو در بازار را نیز به همراه داشت.
تاثیر خبر های جدید هسته ای بر بازار خودرو +جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ دیروز آمریکا اعلام کرد بخشی از بازگشت برخی از معافیت های تحریمی هسته‌ای ایران را لغو کرده است. خبری که در بازار داخلی بازتاب خوبی به همراه داشت و موجب شد تا دلار افت بیش از 600 تومان را تجربه کند و وارد کانال 26 هزار تومان شود. کاهشی شدن نرخ دلار موجب شد تا امروز قیمت خودرو در بازار شکل کاهشی به خود گیرد. براساس ارزیابی بازار خودرو امروز 16 بهمن 1400 قیمت غالب پرتیراژهای ایران خودور در بازار افت 1 تا 2 میلیون تومان در بازار داشته باشند. این افت قیمت در بازار سایپایی ها نیز مشاهده شد،بطوریکه بیشتر محصولات سایپا امروز همانند ایران خودرویی ها افتی 1 تا 2 میلیون تومان داشتند.

فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که با توجه به اینکه بازار خودرو با نوسان قیمت گذاری می شود، عرضه و تقاضا در بازار همچنان در پایین حد خود قرار دارد و این امر موجب شده تا نه خریداری تمایلی برای عرضه در بازار داشته باشد و نه فروشنده وارد بازار شود.

قیمت های جدید محصولات ایران خودرو

 از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که هرچند امروز «پژو 206 تیپ 2» در بازار با افت 2 میلیون تومانی قیمت عرضه شد و قیمت آن به 269 میلیون تومان رسید، اما «پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206  صندوقدار» که اواخر هفته گذشته رشد قیمت داشتند امروز افت قیمت را ثبت کردند. براساس ارزیابی بازار خودرو «پژو 206 تیپ 5» امروز افت 2 میلیون تومان در بازار داشت و قیمت آن به 318 میلیون تومان رسید. «پژو 206  صندوقدار» نیز افت یک میلیون تومانی در بازار داشت و با قیمت 314 میلیون تومان عرضه شد.

براساس رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز خانواده دنا هم افتی 2 میلیون تومانی در بازار داشت. با این شرایط «دنا معمولی» امرزو  353 میلیون شد و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» نیز بدون تغییر  در بازار 495 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر در میان خانواده سمند نیز امروز «سمند LX با موتورEF7» تغییر قیمت در بازار نداشت و قیمت این خودرو در بازار به 284 میلیون تومانی رسید، قیمت «سمند سورن پلاس» نیز امروز بدون تغییر در بازار به 315 میلیون تومان باقی ماند.

با توجه به رصد بازار «رانا پلاس» هم امروز بدون تغییر در بازار 310 میلیون تومان قیمت خورد.

ایران 16

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید