بازار خودرو ریزشی می‌شود؟

سیگنال مثبت مجلس به واردات خودرو +جدول قیمت

کدخبر: ۴۸۰۷۱۵
اقتصادنیوز: امروز 14 اسفند 1400 بازار پرتیراژهای ایران خودرو تحت تاثیر کاهش نرخ دلار از یک سو و چراغ سبز مجلسی ها به واردات خودرو قرار گرفت.
سیگنال مثبت مجلس به واردات خودرو +جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ امروز نرخ دلار در بازار افتی حدود 500 تومانی را تجربه کرد که همین رویداد می توانست بازار خودرو کاهشی کند، در این فضا سینگال مثبت مجلس به واردات خودرو نیز این موضوع را تشدید کرد و موجب شد تا بازار پس از چند روز پی در پی شاهد نوسان قیمیتی باشد. هر چند به گفته فعالان بازار خودرو هنوز اثرات سیگنال مثبت مجلس در بازار چندان نمایان نشده، اما این خبردر صورت تایید نهایی  می تواند به مرور بازار را به سمت کاهشی شدن بیشتر هدایت کند.

براساس آخرین مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مجوز واردات ۷۰ هزار خودروسواری که پیش از این حذف شده بود، با توجه به پیشنهاد یکی از نمایندگان و تصویب کمیسیون تلفیق به بودجه سال جاری اضافه شده و این موضوع جهت تصویب نهایی به صحن مجلس ارجاع شده است.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار»، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

امروز «پژو 206 تیپ 2»، «سمند LX با موتورEF7»،«رانا پلاس»،«دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» در بازار با افت قیمت عرضه شدند.

براساس ارزیابی ها امروز «دنا پلاس توربو اتومات» امروز با افت یک میلیونی در بازار 488 میلیون تومان قیمت خورد. «دنا معمولی» افتی یک میلیونی داشت و در بازار 350 میلیون تومان به فروش رفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «رانا پلاس» نیز از افت قیمت بی نصیب نبود و با افت یک میلیونی در بازار 308 میلیون تومان قیمت خورد.

خانواده سمند نیز امروز در بازار هم افت قیمت داشتند هم بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. امروز «سمند LX با موتورEF7» با افت 2 میلیومی در بازار 278 میلیون تومان به فروش رسید، اما «سمند سورن» هم با ثبات قیمت 314 میلیون تومان معامله شد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پژو 206 امروز هم افت قیمت داشت و هم بدون تغییر در بازار عرضه شد. به این ترتیب «پژو 206 تیپ 2» امروز در بازار افتی یک میلیونی داشت و قیمت آن به 268 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

  «پژو 206 تیپ 5» هم در بازار بدون تغییر 330 میلیون تومان خودرو و صندوقدار این خانواده یعنی «پژو 206 صندوقدار» هم 325 میلیون تومان معامله شد.  به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 صندوقدار با مدل 1399 در بازار معامله می شوند.

ایران 14

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید