رصد بازار خودروهای داخلی؛

تداوم رشد قیمت در بازار ایران خودرویی ها + جدول

کدخبر: ۴۸۶۷۶۱
اقتصادنیوز: امروز 16 فروردین 1401محصولات پرتیراژ ایران خودرو برای دومین روز از آغاز به کار رسمی بازار خودرو با رشد قیمت در بازار معامله شدند.
تداوم رشد قیمت در بازار ایران خودرویی ها + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رشد قیمت پرتیراژهای ایران خودرو با افزایش 400 تومانی نرخ دلار در بازار امروز همزمان شد. بطوریکه سایپایی ها نیز از این رشد قیمت بی نصیب نبودند و در بازار رشد قیمت را تجربه کردند.

از سوی دیگر امروز وزارت صمت با اعلام رسمی خبر منتفی شدن مصوبه واردات خودرو آب پاکی را روی دست خریدارانی که در انتظار اجرای این طرح برای کاهشی شدن قیمت خودرو ریخت؛ خبری که رشد قیمت خودرو را به همراه داشت. روح اله جانی عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن اگرچه خبر منتفی شدن مصوبه واردات خودرو را اعلام کرد، اما این نکته را نیز اعلام کر که قانون دیگری برای واردات خودرو وجود دارد که با شرط و شروطی خودرو وارد کشور شود، اما نه به این اندازه که در قانون بودجه تصویب شده بود. وی در خصوص شرط و شروط این طرح اظهار نظری نکرد تا طرح واردات خودرو با ابهامات جدیدی روبرو شود.

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو سردرگمی در بازار موجب شده تا در حال حاضر خبری از خرید و فروش در بازار نباشد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار امروز «سمند lx» امروز در بازار تغییر قیمت نداشت و 274 میلیون تومان قیمت خورد، اما «سمند LX با موتورEF7» امروز رشد یک میلیونی داشت و 307 میلیون تومان در بازار دست به دست شد. از سوی دیگر «سمند سورن پلاس» نیز امروز در بازار رشدی یک میلیونی داشت و  310 میلیونی شد.

در میان محصولات ایران خودرو امروز «رانا معمولی» نیز 306 میلیون قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت، اما «دنا معمولی» امروز در بازار  یک میلیون تومان رشد قیمت داشت و 372 میلیون تومان در بازار معامله شد. از سوی دیگر «دنا پلاس توربو اتومات» نیز در بازار یک میلیون گران شد و 480 میلیون تومان امروز قیمت خورد.

اما امروز قیمت «پژو 207 دنده ای» نیز 375 میلون در بازار عرضه شد و قیمت «پژو 207 شقف شیشه ای» نیز با افزایش یک میلیونی به 382 میلیون تومان رسید.

ایران 16

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید