رصد بازار خودروهای داخلی؛

شاهین 1401 به بازار رسید؛ 20 میلیون‌تومان گران‌تر از 1400 + جدول

کدخبر: ۴۹۲۱۲۶
اقتصادنیوز: رصد بازار خودرو از افزایشی شدن 2 تا 5 میلیونی قیمت برخی از محصولات سایپا در بازار امروز 10 اردیبهشت1401 حکایت دارد و قیمت شاهین مدل 1401 هم امروز اعلام شد.
شاهین 1401 به بازار رسید؛ 20 میلیون‌تومان گران‌تر از 1400 + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که با تداوم روند صعودی نرخ دلار و افزایش بیش از 200 تومانی آن در بازار امروز شاهد افزایش قیمت سایپایی ها در بازار بوده ایم. رشد قیمت محصولات سایپا در حالی رقم خورد که با خبر اعلام شده در خصوص فراهم شدن زمینه واردات خودرو تصور می شد که قیمت ها کاهشی شود،‌اما به گفته فعالان بازار خودرو بی اعتمادی ایجاد شده نسبت به اخبار واردات خودرو موجب شده تا بازار توجهی به این خبر فعلا نشان ندهد. که این امر موجب شده تا بازار خودرو با نگاهی به دلار حرکت کند.

از سوی دیگر شکل انتظاری که بازار به خود گرفته موجب شده تا به گفته فعالان بازار خودرو،‌ خریداران بیش از پیش از بازار فاصله گیرند و تمایلی برای ورود به بازار مبادلات خودرو از خود نشان ندهند. در این خصوص فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که بی اعتمادی در بازار موجب شده تا معاملات در بازار خودرو به پایین ترین سطح خود برسد.

قیمت محصولات سایپا

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» اشاره کرد.

امروز در کنار قیمت شاهین مدل 1401 در بازار شاهد افزایش قیمت «کوییکR »، «کوییک معمولی» و «ساینا» در بازار بوده ایم.

 سایپا امروز قیمت «شاهین» مدل 1401 را 375 میلیون تومان اعلام کرد. از سوی دیگر بر اساس ارزیابی بازار امروز «کوییک R» رشدی پنج میلیونی در بازار داشت و 228 میلیون تومانی قیمت گذاری شد. اما قیمت «کوییک معمولی» هم با افزایش 2 میلیون تومانی در بازار 217 میلیون تومان قیمت خورد. اما خانواده تیبا امروز بدون تغییر در بازار عرضه شد و بر این اساس «تیبا 2 معمولی» 209 میلیون تومان به فروش رفت و «تیبا صندوقدار» هم در بازار 202 میلیون تومانی شد. رصد بازار نشان دهنده آن است که «ساینا» افزایشی 4 میلیونی داشت و در بازار 213 میلیون تومان دست به دست شد.

سایپا 10

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید