قیمت خودروهای خارجی صعودی شد

بی‌اعتمادی بازار به خبر آزادسازی مشروط خودرو+جدول

کدخبر: ۴۹۲۳۰۵
اقتصادنیوز: جدی شدن طرح واردات خودرو به کشور هرچند این تصور را به وجود آورد که قیمت وارداتی هارا به فاز کاهشی خواهد برد، اما رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که بازار بی توجه به موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با وارات خودرو به روند افزایشی خود ادامه داده است.
بی‌اعتمادی بازار به خبر آزادسازی مشروط خودرو+جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بالاخره پس از کش و قوس های فراوان مجمع تشخیص مصلحت نظام  با طرح واردات خودرو موافقت کرد تا به این طریق طرح واردات خودرو به ایستگاه پایانی نزدیک شود و پس از چهار سال واردات خودرو وارد فاز جدی‌تری شود. اما موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با وارات خودرو نیز نتوانست قیمت وارداتی ها را کاهشی کند، به طوریکه مقایسه قیمت وارداتی ها در اواسط اردیبهشت ماه نسبت به اخرین روزهای اسفند ماه از افزایشی شدن بازار خودروهای وارداتی حکایت دارد. به گفته فعالان بازار خودرو انتشار اخبار ضد و نقیص در خصوص واردات خودرو موجب شده تا اعتماد بازار به این اخبار از دست برود به همین دلیل بازار بدون توجه به این اخبار شکل افزایشی خود را حفظ کرد.  

 فوری/ واریز یارانه آرد برای مردم

فعالان بازار خودرو در میان دلایل افزایش قیمت خودروهای وارداتی به این نکته نیز اشاره می کنند که محدودیت عرضه این خودروها یکی دیگر از عوامل اصلی رشد قیمت این خودروها محسوب می شود، چرا که خودروها در اختیار تعداد محدودی از واسطه ها قرار دارد و این عده هستند که در حال بازارگردانی خودوردهای واردتی هستند. 

قیمت برخی وارداتی ها در بازار

با توجه به شرایطی که در حال حاضر در بازار به وجود آمده این پرسش مطرح می شود که بازار خودروهای وارداتی در روزهای اخیر چه شکل و شمایلی داشته است؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا » مدل 2019 که در بازار وارداتی های کم‌کارکرد در مدت زمان مورد بررسی با قیمتی در حدود 2 میلیارد 850 میلیون تومان در بازار عرضه شد که نسبت به اواخر اسفند ماه 1400 رشدی 400 میلیون تومانی داشته است.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنو تالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو نیز   کم‌کارکرد امروز در بازار با قیمت دو میلیارد و 250 میلیون تومان خرید و فروش شد و با این شرایط نسبت مدت زمان مورد بررسی رشدی 650 میلیونی را تجربه کرد.  

اما «النترا» مدل 2018 کم کارکرد که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار یاد کرد، 10 اردیبهشت 1401 با قیمت یک میلیارد و 600 میلیون عرضه شد و نسبت به آخرین روزهای اسفند رشدی 430 میلیون تومانی را ثبت کرد.  

از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» سفید تیپ 5 کم‌کارکرد نیز در مدت زمان مورد بررسی رشدی 600 میلیون تومانی نسبت به آخرین روزهای اسفند ماه ثبت کرد و قیمت آن به 2 میلیارد و 600میلیون تومان در بازار رسید.  

در اکوایران ببینید؛

«توسانIX35 » مدل 2018 کم‌کارد نیز رشدی 60 میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به یک میلیارد و 980 میلیون تومان رسید.  

10 اردیبهشت

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید