رصد بازار خودروهای داخلی؛

شناسایی 3 عاملی که ترمز قیمت خودرو در بازار را کشید+ جدول

کدخبر: ۴۹۵۸۷۶
اقتصادنیوز: امروز 27 اردیبهشت 1401 نخستین طرح فروش فوق العاده و پیش فروش ایران خودرو در سامانه ملی خودرو، استپ قیمت خودروهای پرتیراژهای ایران خودرو را به همراه داشت.
شناسایی 3 عاملی که ترمز قیمت خودرو  در بازار را کشید+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ همزمان با اجرای طرح سامانه ملی بازار خودرو امروز شاهد کاهشی شدن نرخ دلار در بازار هم بودیم که این امر نیز بر قیمت خودرو در بازار اثرگذاشت و موجب شد تا خودرو بدون تغییر در بازار عرضه شود. از سوی دیگر اعلام شروط واردات خودرو از هفته آینده نیز بر ثابت شدن قیمت خودرو در بازار اثر گذار بوده، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو در صورت مشخص شدن روند واردات خودرو جو روانی ایجاد شده می تواند به ایجاد تعادل در بازار خودرو کمک کند.

همچنین هرچند بازار خودرو امروز شکل ثابت به خود گرفته است، اما در بازار خبری از خودرو نیست و خرید و فروشی در پایین حد خود صورت می گیرد.

 قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته «دنا معمولی» بدون تغییر در بازار 397 میلیون تومان معامله شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم 515 میلیون تومانی باقی ماند،  «رانا پلاس» هم بدون تغییر 320 میلیون قیمت خورد، به گفته فعالان بازار خودرو عرضه این خودرو از سوی شرکت خودروساز این افت قیمت را در بازار همراه داشت.

از سوی دیگر خانواده سمند هم امروز در بازار بدون تغییر قیمت گذاری شد. براین اساس «سمند LX» در بازار امروز 293 میلیون تومان قیمت خورد، از سوی دیگر «سمند LX با موتورEF7 » هم  350 میلیون تومان در بازار عرضه شد، اما «سمند سورن پلاس» امروز در بازار 360 میلیون تومان دست به دست شد.  

ایران 27

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید