رصد بازار خودروهای داخلی؛

رشد 5 میلیون تومانی تیباصندوقدار + جدول قیمت

کدخبر: ۵۰۹۵۷۰
اقتصادنیوز: بازار خودرو در آخرین هفته تیرماه1401 دستخوش اخبار مختلفی قرار داشت، اخباری که موجب شد تا این بازار هم رشد و هم افت یک تا پنج میلیون تومان را تجربه کند.
رشد 5 میلیون تومانی تیباصندوقدار + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار خودرو که هفته گذشته را کاملا بدون تغییر سپری کرده بود، این هفته و با ورود همزمان رییس جمهور روسیه و ترکیه  به کشور دچار نوسان قیمتی شد، بطوریکه برخی از خودروها هم راستا با دلار کاهشی شدند و برخی دیگر خلاف جهت دلار شکل افزایشی به خود گرفتند.

به گفته فعالان بازار تنها اخبار سیاسی نبود که بازار خودرو را در هفته سپری شده تحت تاثیر قرار داد بلکه خبر توقف تولید برخی خودروها از جمله تیبا نیز موجب شد تا قیمت در بازار خودرو دستخوش تغییر شود؛ بطوریکه برخلاف تصور و با وجود اینکه دلیل توقف تیبا کیفیت پایین این خودرو اعلام شده بود، اما قیمت این خودرو در هفته سپری شده افزایش چند پله ای داشت.

قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک با افت یک میلیون تا 2 میلیون تومان در بازار عرضه شد. با این شرایط «کوییکR» در بازار 221 میلیون تومان قیمت گذاری شدو افتی یک میلیونی را تجربه کرد و «کوییک معمولی» هم در بازار افتی 2 میلیونی داشت و 210 میلیون تومان قیمت خورد.  اما «شاهین» هم این هفته افت یک میلیونی داشت و در بازار 369 میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

شاهین 31

قیمت تیبا در بازار خودرو

اما خانواده تیبا این هفته رشد پنج تا یک میلیون تومان در بازار داشت. با این شرایط «تیبا صندوقدار» با رشد پنج میلیون در بازار 202 میلیونی شد و «تیبا 2 معمولی» هم با رشد یک میلیونی در بازار 207 میلیون تومان دست به دست شد. «ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا هم این هفته بدون تغییر در بازار  212 میلیون تومان به فروش رفت.

تیبا 31

قیمت محصولات پژو در بازار

اما وضعیت 207ها در هفته ای که گذشت چگونه بود؟ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در این هفته «پژو 207 دنده ای» تغییر قیمتی در بازار نداشت و 399 میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد، اما «پژو 207 سقف شیشه ای» با افزایش 2 میلیونی در بازار 407 میلیون تومان قیمت خورد.

پژو 31

قیمت خانواده سمند در بازار

اما خانواده سمند این هفته هم ثبات قیمت داشت و با افت در بازار عرضه شدند. براساس ارزیابی بازار «سمندLX» در بازار 305 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمتی نداشت. اما «سمند LX با موتور EF7» این هفته افت یک میلیونی قیمت را ثبت کرد و 351 میلیون تومان در بازار دست به دست شد، اما «سمند سورن پلاس» این هفته افت 5 میلیونی داشت و در بازار 350 میلیونی در بازار عرضه شد.

سمند 31

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید