رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازی بازار خودرو با خریداران! + جدول قیمت

کدخبر: ۵۲۰۸۴۶
اقتصادنیوز: رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات پرتیراژهای ایران خودرو امروز19 شهریور 1401، چهار محصول رشد قیمت داشتند و چهار محصول دیگر بدون تغییر در بازار عرضه شدند.
بازی بازار خودرو با خریداران! + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز«دنا پلاس توربو اتوماتیک» با افزایش 2 میلیونی بیشترین رشد قیمت را در بازار ثبت کرد و «دنا معمولی»، «پژو 207 دنده ای» و «رانا پلاس» در بازار رشدی یک میلیونی داشتند.

نوسان قیمتی در هفته های اخیر در بازار خودرو را می توان به نوعی بازی بازار با خریداران تعبیر کرد، بطوریکه قیمت خودروها پی در پی در حال تغییر است و این روند موجب شده تا خریداران خودرو از بازار دور شوند. از سوی دیگر تغییرات پی در پی نرخ دلار هم بر بی اعتمادی بازار اثرگذاشته و موجب شده تا بازار خودرو از این عامل چندان اثرپذیری نداشته باشد.

علاوه بر نرخ دلار، طولانی شدن روند مذاکرات برجام و اخبارمنفی که در خصوص نتایج مذاکرات به گوش می رسد موجب شده تا بازار خودرو چندان به این اخبار توجه نداشته باشند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شود. با این شرایط «سمند LX» امروز 305 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند سورن پلاس» هم در بازار  333 میلیون تومانی شد و «سمندLX با موتورEF7» هم در بازار 344 میلیون تومان دست به دست شد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است با این شرایط «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار 507 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 2 میلیونی داشت و «دنا معمولی» هم با رشد یک میلیونی 392 میلیون تومان قیمت گذاری شد، «رانا پلاس» هم رشدی یک میلیونی را تجربه کرد و در بازار 305 میلیون دست به دست شد. 

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت خانواده 207 امروز «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز 391 میلیون قیمت خورد و رشد یک میلیون را ثبت کرد و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم در بازار 401 میلیون تومانی ماند.

ایران 19

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید