رصد بازار خودروهای داخلی؛

خودرو مسیر خود را از دلار جدا کرد /رشد قیمت دنا پلاس توربو +جدول

کدخبر: ۵۲۶۳۸۱
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار خودرو از رشد قیمت خودرو برای دومین روز پیاپی در هفته جاری حکایت دارد.
خودرو مسیر خود را از دلار جدا کرد /رشد قیمت دنا پلاس توربو +جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رشد قیمت خودرو در بازار در حالی رقم خورده که امروز شاهد کاهش نرخ دلار در بازار بوده این این شرایط می توان گفت بازار خودرو امروز خلاف جهت دلار حرکت کرد. به گفته فعالان بازار خودرو، این بازار چندی است که مسیر خود را بازار دلار جدا کرده است.

با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت امروز پرتیراژهای ایران خودرو رشد 2 تا 3 میلیون تومان در بازار داشته اند و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» با افزایش سه میلیونی بیشترین رشد قیمت را در بازار به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که با توجه به اختلال‌های اینترنتی امکان نقل و انتقال پول با مشکلات بسیاری مواجه شده است که این امر نیز در بازار اثرگذار بوده است. علاوه بر پرتیراژهای ایران‌خودرو امروز سایپایی‌ها هم رشد قیمت داشتند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7»، «سمند LX با موتورEF7 » و «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمندLX با موتورEF7» در بازار رشدی 2میلیونی داشت و 348 میلیون تومان دست به دست شد. رشد قیمت «هایما» هم در بازار 2 میلیون بود و قیمت آن در بازار به 947 میلیون تومان رسید. «تارا» هم در بازار رشدی سه میلیونی داشت و در بازار 443 میلیون تومان عرضه شد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» رشد قیمت نداشت و در بازار 311 میلیون تومان قیمت خورد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» با رشد سه میلیونی در بازار 515 میلیون تومان قیمت گذاری شد. 

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت خانواده 207 هم امروز تغییر قیمت نداشتند، با این شرایط «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز 402 میلیون قیمت خورد.  

ایران 17

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید