رصد بازار خودروهای داخلی؛

افزایش 7 میلیون تومانی «دنامعمولی» در آخرین هفته مهر 1401 + جدول قیمت

کدخبر: ۵۲۸۸۶۷
اقتصادنیوز: خودروهای داخلی در آخرین هفته مهرماه1401 با رشد یک تا هفته میلیونی قیمت نسبت به سومین هفته این ماه در بازار عرضه شدند.
افزایش 7 میلیون تومانی «دنامعمولی» در آخرین هفته مهر 1401 + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی بیشترین رشد قیمت از میان 12 محصول ارزیابی شده ایران خودرو و سایپا چهار خودرو بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند و هشت خودرو هم رشد قیمت داشتند و بیشترین رشد قیمت به محصولات ایران خودرو رسید و خودروهای «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتومات» و «پژو 207 دنده ای» بالاترین رشد قیمت را در آخرین هفته مهر ماه به خود اختصاص دادند.

رشد قیمت خودروهای داخلی در مدت زمان مورد بررسی در حالی رقم خورد که دلار در این هفته نوسان اندک داشت، با این حال خودروهای داخلی مسیر خود را طی کردند و با افزایش قیمت در بازار عرضه شدند.از سوی دیگر رشد قیمت خودرو در بازار در حالی رقم خورد که در این هفته دومین مرحله مزایده خودروهای دپو شده در گمرک برگزار شد و فعالان اقتصادی امیدوار بودند که این امر منجر به کاهش قیمت خودروهای داخلی شوند، اما چنین اتفاقی نیفتاد و در آخرین هفته مهر ماه بازار داخلی روند افزایشی داشتند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که این هفته خانواده کوییک در بازار هم رشد قیمت داشته و هم بدون تغییر در بازار عرضه شده اند. رصد بازار نشان دهنده آن است که «کوییکR » با افزایش2 میلیونی در بازار 218 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم بدون تغییر 210 میلیون تومان قیمت خورد. «شاهین» بدون تغییر در بازار در بازار 361 میلیون تومان دست به دست شد.

شاهین

قیمت تیبا در بازار خودرو

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است این هفته «تیبا صندوقدار» در بازار بدون تغییر 198میلیون قیمت خورد،اما‌ «تیبا 2 معمولی» با رشد یک میلیونی در بازار 207 میلیون تومان دست به دست شد. قیمت «ساینا» هم با رشد یک میلیونی در بازار به 208 میلیون تومان رسید.

تیبا

قیمت پژو در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که   «پژو 207 دنده ای» در بازار با رشد 4 میلیونی 408 میلیون تومان قیمت داده شد.

پژو

قیمت سمند در بازار

اما «سمند LX با موتورEF7» هم با افزایش یک میلیونی در بازار 350 میلیون تومان دست به دست شد.

سمند

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته با رشدی 5 میلیونی در بازار 520 میلیون تومان دست به دست شد و  «دنا معمولی» هم با افزایش هفت میلیونی در بازار 398 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار بازار نیز این هفته بدون تغییر 444 میلیون تومان قیمت خورد.

تارا

قیمت هایما S7

ارزیابی بازار همچنین نشان دهنده آن است که در این هفته قیمت هایما S7 با رشد 3 میلیونی در بازار به 950 میلیون تومان رسید.

هایما

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

      اقتصادنیوز: امروز برای هفتمین روز معاملاتی متوالی شاخص بورس ریزش کرد.

    کارگزاری مفید