رصد بازار خودروهای داخلی؛

رکوردشکنی 18 میلیون تومانی هایما در بازار خودرو + جدول قیمت

کدخبر: ۵۳۱۹۷۳
اقتصادنیوز: در روزی که دلار‌رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کرد و اخبار از تشدید چالش هسته‌ای ایران حکایت داشت «هایما» از قافله عقب نماند و رشدی 18 میلیون تومانی در بازار را تجربه کرد.
رکوردشکنی 18 میلیون تومانی هایما در بازار خودرو + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روزگذشته وال استریت ژورنال در گزارشی از ادعاهای جدید واشنگتن علیه تهران خبر داد؛ گزارشی که ادعا می کرد یکی از مقام های آمریکایی روز سه‌شنبه با تایید دریافت اطلاعات از طرف عربستانی آن را یک «تهدید واقعی» توصیف کرده است. این گزارش مدعی شده ایران تهدیدهایی علیه عربستان صورت داده و نظامیان آمریکایی در حالت آماده‌باش قرار گرفته اند.

این ادعا کافی بود تا بازار ایران شکل افزایشی به خود گیرد و شاهد رشد 5 تا 18 میلیونی برخی از محصولات ایران خودرو در بازار باشیم، به طوریکه امروز «هایما S7»، «سمند LX با موتورEF7 » و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» در بازار رشد قیمت داشتند.

به گفته فعالان بازار خودرو رشد قیمت «هایما» در بازار کمی تعجب برانگیز بود. هشتم آبان 200 دستگاه هایما S7 در بازار عرضه شد و براساس برنامه‌ریزی ۱۶ آذر این خودروهای به خریداران تحویل داده خواهد شد، با این وجود امروز شاهد افزایش قیمت این خودرو در بازار بودیم. با این شرایط می توان گفت امروز بازار بیش از همه تحت تاثیر اخبار منفی و  ادعاهایی مطرح شده قرار داشته است.  

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7»، «سمند LX با موتورEF7 » و «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمندLX با موتورEF7» در بازار امروز رشدی 5 میلیون داشت و 355 میلیون تومانی شد. اما «هایما S7» امروز افزایش عجیب قیمت در بازار را ثبت کرد و 970 میلیون تومانی شد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که در میان پرتیراژهای ایران خودرو  «تارا دنده ای» در بازار بدون تغییر 441 میلیون تومانی شد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا امروز «دنامعمولی» هم در بازار 414 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با افزایش 5 میلیونی در بازار 530 میلیون تومان دست به دست شد. از سوی دیگر «پژو 207 دنده‌ای» در بازار بدون تغییر 414 میلیون تومان دست به دست شد.

ایران11

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید