رصد بازار خودروهای داخلی؛

کورس قیمتی خودروهای داخلی با وارداتی‌ها +جدول

کدخبر: ۵۴۴۲۵۰
اقتصادنیوز: شب گذشته خودروهای وارداتی بالاخره به کشور رسیدند، اما ورود آنها هم نتوانست بازار خودروهای داخلی را آرام کند.
کورس قیمتی خودروهای داخلی با وارداتی‌ها +جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ رصد بازار خودروهای داخلی نشان دهنده آن است که ورود خودروهای وارداتی به کشور هم نتوانست ترمز افزایش قیمت داخلی‌ها را بکشد و این روزها شاهد کورس قیمتی خودروهای داخلی با وارداتی‌ها هستیم.

شب گذشته نخستین محموله خودروهای وارداتی شامل 22 دستگاه از محصولات کیا به بندر لنگه رسید و  هرچند وزارت صمت امیدوار بود با ورود خودروهای وارداتی، قیمت داخلی‌ها در بازار عقب‌‌نشینی کند، اما رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خبر ورود خودروهای وارداتی هم نتوانست بر افزایش قیمت خودرو اثرگذار باشد؛ به گفته فعالان اقتصادی برای نمایان شدن اثر وارداتی در بازار باید صبر کرد.  

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که این روزها و با بریدن ترمز نرخ دلار و تداوم شکل افزایشی آن، خودروهای داخلی هم از این عامل اثرگذار تبعیت کرده و به روند افزایش خود ادامه می دهند. وزارت صمت هم در میان عوامل اثرگذار در بازار خودرو مقصر اصلی را نرخ ارز در بازار اعلام کرده و بر این نکته تاکید می کنند، قیمت‌ها در بازار خودرو تحت تاثیر نرخ ارز افزایشی شده و قیمت‌سازان (دلالان) با معاملات صوری اقدام به قیمت‌سازی در بازار می‌کنند. با توجه به اظهارات مطرح شده از سوی وزارت صمت این سوال مطرح می شود که قیمت‌سازی بدون وجود خریدار آیا امکانپذیر است.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7» امروز با  رشد 6 میلیون تومانی در بازار  445 میلیونی شد. اما ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز شاهد رکورد‌شکنی جدید «هایما S7پلاس» در بازار بودیم و این خودرو در بازار امروز با افزایش 50 میلیونی یک میلیارد و 350 میلیون قیمت گذاری شد؛ طی هفته‌های اخیر به دفعات شاهد رشد قیمت این خودرو در بازار بودیم، بطوریکه این خودرو به دفعات رکورد افزایش قیمت از خود بجا گذاشت.

از سوی دیگر در بازار امروز «تارا دنده ای» هم امروز با رشد 5 میلیونی در بازار 610 میلیون تومان قیمت گذاری شد. رصد بازار همچنین نشان دهنده آن است که خانواده دنا امروز با رشد 15 میلیونی در بازار داشتند. با این شرایط «دنامعمولی» در بازار امروز 585 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار 725 میلیون قیمت خورد.

اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» افزایش 21 میلیونی داشت و 573 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

ایران خودرو 4 دی

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید