سیل خودروهای وارداتی در راه ایران

کدخبر: ۵۴۴۹۶۲
سخنگوی صمت پیش بینی کرد که ثبت سفارش خودرو به 40 هزار دستگاه خواهد رسید.
سیل خودروهای وارداتی در راه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، سخنگوی صمت از عرضه خودروهای وارداتی خبر داد. براساس اظهارات امید قالیباف فروش خودروهای وارداتی برای هفته سوم دی ماه از مسیر بورس کالا برنامه ریزی شده است.

سخنگوی صمت پیش بینی کرد تا با ثبت سفارش خودرو در پایان هفته آینده تعداد ثبت سفارش ها به 40 هزار دستگاه خواهد رسید.

برنامه ریزی های صمت نشان می دهد خودروهای وارداتی که از اواخر دی ماه امسال به بورس کالا می روند در دو بازه زمانی سه ماه و همچنین فوری در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

قالیباف معتقد است با توجه به افزایش سرعت ثبت سفارش ها توسط شرکت های واردکننده عرضه 100 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال 1401 دور از دسترس نخواهد بود.

سخنگوی صمت برنامه عرضه محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز برای سه ماهه اول سال آینده را نیز مشخص می کند. قالیباف می گوید صمت به دنبال این است تا شرایط حضور 100 هزار دستگاه خودروی وارداتی را تا پایان فصل بهار 1402 نیز فراهم کند.

با توجه به برارودهای صورت گرفته باید در 6 ماه پیش رو منتظر ورود 200 هزار دستگاه خودروی وارداتی به بازار باشیم.

البته فراموش نکنیم که به طور معمول تاریخ های اعلامی از سوی مسئولات صمت در بحث خودروهای وارداتی در زمان مقرر عملیاتی نشده است بنابراین در بحث عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا که برنامه ریزی آن برای هفته سوم دی ماه 1401 انجام شده باید منتظر تاخیر یک یا دو هفته ای باشیم. همانند این مساله در ارتباط با زمان ورود خودروها به کشور اتفاق افتاد. وزیر صمت صحبت از وارد شدن محصولات برندهای جهانی خودروساز در هفته پایانی آذرماه امسال داده بود اما این اتفاق در هفته اول دی ماه رقم خورد.

بنابراین می توان برآورد کرد به احتمال زیاد محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز در بهمن ماه 1401 در جاده بورس کالا آفتابی شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید