رصد بازار خودروهای داخلی؛

افزایش 155 میلیونی «هایما S7پلاس» در یک هفته + جدول قیمت

کدخبر: ۵۴۵۰۶۸
اقتصادنیوز: رصد بازار نشان دهنده آن است که بازار خودرو با رشد 20 تا 155 میلیونی قیمت وارد فصل زمستان شد و با این شرایط می توان گفت در اولین هفته دی ماه شاهد رشد قیمت در این بازار بوده‌ایم.
 افزایش 155 میلیونی «هایما S7پلاس» در یک هفته + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بررسی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در هفته سپری شده «هایما S7پلاس» با افزایش 155 میلیونی قیمت رکوردشکن بازار بود و پس از آن «دنامعمولی» رشدی 45 میلیونی را ثبت کرد تا در جایگاه دوم قرار گیرد. اما جایگاه سوم به لحاظ رشد قیمت به ««پژو 207 دنده ای رسید و این خودرو در این هفته افزایشی 41 میلیونی را ثبت کرد.

در حالی در اولین هفته دی ماه شاهد رشد قیمت خودروهای داخلی بازار بودیم که شنبه شب گذشته اولین سری از خودروهای وارداتی پس از جدود 5 سال ممنوعیت وارد کشور شدند، هرچند وزارت صمت امیدوار بود با ورود خودروهای وارداتی، قیمت داخلی‌ها در بازار عقب‌‌نشینی کند، اما رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خبر ورود خودروهای وارداتی هم نتوانست بر افزایش قیمت خودرو اثرگذار باشد؛ به گفته فعالان اقتصادی برای نمایان شدن اثر وارداتی در بازار باید صبر کرد. 

از سوی دیگر رشد قیمت خودرو در هفته سپری شده با رشد نرخ دلار در بازار در یک مسیر قرار داشت، بطوریکه هر دو به دفعات رکورد رشد قیمت از خود بجا گذاشتند. وزارت صمت هم در میان عوامل اثرگذار در بازار خودرو مقصر اصلی را نرخ ارز در بازار اعلام کرده و بر این نکته تاکید می کنند، قیمت‌ها در بازار خودرو تحت تاثیر نرخ ارز افزایشی شده و قیمت‌سازان (دلالان) با معاملات صوری اقدام به قیمت‌سازی در بازار می‌کنند. با توجه به اظهارات مطرح شده از سوی وزارت صمت این سوال مطرح می شود که قیمت‌سازی بدون وجود خریدار آیا امکانپذیر است.

این نکته را نیز باید در نظر گرفت که قیمت خودرو در حالی شکل افزایشی خود را حفظ کرده که بازار خودرو همچنان در رکود به سر می برد و معاملات در پایین ترین سطح صورت می گیرد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر خرید اندکی هم که در بازار صورت می گیرد بیشتر مربوط به خودروهایی که یا در بورس عرضه می شوند و یا خودروهای پیش فروش شده از سوی خودروسازان مربوط می شوند. با این شرایط می توان گفت هرچند بازار خودرو شکل جهشی داشته، اما همچنان خبری از مشتری در بازار نیست.

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در آخرین هفته آذر ماه خانواده کوییک در بازار رشد 24 تا25 میلیون تومانی داشته است. رصد بازار نشان دهنده آن است که «کوییکR» با افزایش 24 میلیون تومانی در بازار 316 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم با رشدی 25 میلیونی 307 میلیون تومان قیمت خورد. «شاهین» هم رشدی 27 میلیونی داشت و در بازار 529 میلیون تومان دست به دست شد.

شاهین

قیمت تیبا در بازار خودرو

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته «تیبا صندوقدار» با افزایش 24 میلیونی در بازار 294 میلیون قیمت خورد و «تیبا 2 معمولی» هم رشدی 20 میلیونی را ثبت کرد و 300 میلیون تومان دست به دست شد. قیمت «ساینا» هم با رشد 24 میلیونی در بازار به 304 میلیون تومان رسید.

تیبا

قیمت پژو در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو 207 دنده ای» در بازار با افزایش 41 میلیون تومانی با رقم 575 میلیون تومان دست به دست شد.

پژو

قیمت سمند در بازار

اما «سمند LX با موتورEF7» هم با افزایش 12 میلیونی در بازار 447 میلیون تومان دست به دست شد.

سمند

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته با رشدی 32 میلیونی  724میلیون تومان معامله شد و  «دنا معمولی» هم با افزایش 45 میلیونی در بازار 587 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» هم رشدی 24 میلیونی در بازار داشت و 612 میلیون تومان قیمت خورد.

تارا

قیمت هایما S7 پلاس

اما ارزیابی بازار از رشد 155 میلیون تومانی «هایما S7پلاس» حکایت دارد؛ قیمت این خودرو در این هفته به یک میلیارد و 355 میلیون تومان رسید.

هایما

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید