رصد بازار خودروهای داخلی؛

کارنامه خودروهای محبوب ایران خودرو در سال 1401 + نمودار

کدخبر: ۵۶۰۵۲۸
اقتصادنیوز: روند قیمت سه خودرو پرطرفدار ایران خودرو در سال 1401 چگونه رقم خورد، پرونده این خودروها با رشد چند درصدی بسته شد؟ ارزیابی بازار نشان دهنده آن «دنا پلاس توربو اتومات» در سال گذشته رشدی 86، «دنا معمولی» رشد 90.8 درصدی و «تارا دنده ای» با رشد 98.4 درصد راهی بازار شدند.
کارنامه خودروهای محبوب ایران خودرو در سال 1401 + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ خودروهای «دنا پلاس توربو اتومات»، «دنامعمولی» و «تارا» را می توان خودروهای محبوب ایران خودور دانست، خودروهای که صف پیش فروش آنها در سال 1401 طولانی ترین صف بود و این امر موجب شد تا این خودروها رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کنند.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در سال 1401 «دنا پلاس توربو اتومات»  رشدی 86 درصدی تجربه کرد و با افزایش 412 میلیون تومانی قیمت آن از 478 میلیون تومان در نیمه فروردین به 890 میلیون تومان در نیمه اسفند رسید.

2 شوک بزرگ که به زودی قیمت خودرو را منفجر می کند

اما روند قیمت «دنا معمولی» به عنوان یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار در بازار محسوب می شود، این خودرو هم از رشد قیمت بی نصیب نبود و براساس ارزیابی ها در مدت زمان مورد بررسی این خودرو رشد 90.8 درصد را تجربه کرد و قیمت آن از 372 میلیون تومان در نیمه فروردین   به 710 میلیون تومان شد.

اما «تارا دنده ای» که در ابتدای امر با استقبال چندان در بازار روبرو نشد از نیمه سال با روی خوش در بازار روبرو شد و قیمت آن از 338 میلیون تومان در نیمه فروردین ماه به 790 میلیون تومان رسید و به این طریق رشد 98.4 درصدی را تجربه کرد.

با این شرایط می توان گفت خودروهای پرطرفدار ایران خودرو کارنامه گران قیمتی در مدت زمان مورد بررسی داشت و این امر موجب شد تا پرطرفدارهای ایران خودرو از کانال میان قیمت ها خارج شوند.

پرطرفدارها

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید