رصد بازار خودروهای داخلی؛

سقوط 80 میلیونی «هایما S7 پلاس» در یک روز + جدول

کدخبر: ۵۵۸۱۱۸
اقتصادنیوز: بازار خودرو پس از هفته‌ها بالاخره امروز 8 اسفند 1401 شکل نزولی به خود گرفت و بیشتر پرطرفدارهای ایران خودرو امروز با افت 7 تا 80 میلیون تومان در بازار عرضه شدند.
سقوط 80 میلیونی «هایما S7 پلاس» در یک روز + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ کاهش نرخ دلار در ابتدای روز باعث شد تا قیمت خودرو در بازار شکل کاهشی به خود گیرد و در حالی که در نیمه روز نرخ دلار تغییر کرد، اما قیمت خودرو شکل کاهشی خود را حفظ کرد. به گفته فعالان بازار خودرو علاوه بر کاهشی شدن نرخ دلار در ابتدای امروز اعلام خبر طرح پیش فروش بدون قرعه کشی خودرو خودروهای داخلی هم در روند کاهشی شدن قیمت خودرو اثرگذار بوده است.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S7 پلاس» افتی 80 میلیون تومانی داشت و «پژو 207 دنده ای» نیز با کاهش 24 میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » بدون تغییر در بازار 483 میلیونی تومان قیمت گذاری شد. اما قیمت «هایما S7پلاس» امروز افتی 80 میلیون تومان داشت در بازار یک میلیارد و 790 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد؛ قیمت هایما S7پلاس امروز در حالی شکل کاهشی داشت که هفته‌های اخیر این خودرو به دفعات رشد قیمت داشت و از این افت می توان با عنوان ریزش قیمت این خودرو در بازار یاد کرد.  

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 810 میلیون تومان قیمت خورد و افت 13میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» در بازار بدون تغییر 725 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 930 میلیون تومانی شد و افتی 7 میلیونی را تجربه کرد.  اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 800 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 24 میلیونی را تجربه کرد.

ایران 8

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید