رصد بازار خودروهای داخلی؛

سایه توافق ایران و عربستان روی بازار خودرو؛ کاهش 45 میلیونی«دناپلاس توربو اتومات» + جدول

کدخبر: ۵۶۰۵۹۲
اقتصادنیوز: رصد بازار نشان دهنده آن است که امروز بازار خودرو با افت قیمت 5 تا 150 میلیون در بازار خودرو قیمت‌گذاری شدند؛ افتی که فعالان بازار خودرو عامل اصلی آن را ریزش نرخ دلار می دانند.
سایه توافق ایران و عربستان روی بازار خودرو؛ کاهش 45 میلیونی«دناپلاس توربو اتومات» + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ براساس ارزیابی بازار اخباری اعلام شده درباره توافق ایران و عربستان موجب شد تا نرخ دلار کاهش شدید را تجربه کند، عاملی که به صورت مستقیم بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داد. از سوی دیگر فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند با توجه به کاهش قیمت خودرو بسیاری از مالکانی که تا پیش از تمایلی برای فروش نداشتند وارد بازار شدند که این امر نیز بر کاهشی شدن بازار اثرگذار بوده است.

از سوی دیگر فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند با توجه به کاهش نرخ دلار بخشی از سرمایه‌هایی که به سمت بازار دلار رفته بود در حال حاضر به سمت بازار خودرو سوق داده شده و این بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S7پلاس» در بازار بیشترین افت قیمت را داشت و با افزایش 150 میلیون تومانی در بازار قیمت گذاری شد. از سوی دیگر «دناپلاس توربو اتومات» هم با افت 45 میلیونی دومین سقوط قیمت را به خود اختصاص داد و از سوی دیگر افت قیمت «پژو 207 دنده‌ای» نیز به 42 میلیون تومان رسید.در میان محصولات سایپا بیشترین  کاهش قیمت به «شاهین» رسید و این خودرو ریزش 18 میلیون تومانی را تجربه کرد.

ایران 20

سایپا 20

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید