رصد بازار خودروهای داخلی؛

جزئیات افزایش قیمت جدید سایپایی‌ها + جدول

کدخبر: ۵۶۶۴۷۷
اقتصادنیوز: امروز 21 فروردین 1402 رصد بازار از ایجاد ثبات در بازار پس از جهش قیمت خودرو در روز گذشته حکایت دارد.
جزئیات افزایش قیمت جدید سایپایی‌ها + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روز گذشته مصوبه افزایش قیمت خودروها از سوی شورای رقابت اعلام شد و این مصوبه رشد قیمت عجیب در بازار را به همراه داشت، رشدی که امروز متوقف شد و خودروهای داخلی بدون تغییر راهی بازار شدند.  

براساس مصوبه شورای رقابت قیمت خودروهای داخلی به صورت رسمی بطور میانگین ۱۸ تا ۲۹ درصد افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر در زمان خرید به قیمت‌های پایه ۳ درصد عوارض شهرداری، ۶ درصد مالیات ارزش افزوده، یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده، یک درصد مالیات شماره گذاری، ۲.۵ درصد مالیات هوای پاک، ۴.۲۵۰ میلیون تومان بیمه شخص ثالث و حدوداً ۶۰۰ هزار تومان خدمات شماره گذاری، پست و نصب پلاک نیز اضافه خواهد شد.

قیمت محصولات سایپا در بازار

خودروهای «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» محصولاتی هستند که امروز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

قیمت «شاهین» امروز در بازار 720 میلیون تومان شد و تغییر قیمت نداشت. «ساینا» هم در بازار 416 میلیون تومان قیمت‌ خورد و بدون تغییر راهی بازار شد.

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R » در بازار  416 میلیون تومانی شد و «کوییک معمولی» هم بدون تغییر در بازار 407 میلیون تومان قیمت خورد.

اما در میان خانواده تیبا هم تغییر قیمت نداشتند و با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار 400 میلیون قیمت گذاری شد و «تیبا 2 معمولی» هم در بازار 406 میلیون تومان دست به دست شد.

سایپا 21 اقتصاد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید