رصد بازار خودروهای داخلی؛

جهش قیمت در بازار ایران‌خودرویی‌ها + جدول

کدخبر: ۵۹۰۹۹۱
اقتصادنیوز: بازار خودرو این روزها با سرگیجه قیمتی روبرو شده و امکان پیش‌بینی قیمت خودرو بسیار سخت شده است، بطوریکه در اوج ریزش قیمت خودرو بازار ناگهان افزایشی می شود و مشخص نیست که فرمان قیمت خودرو با چه متر و معیاری می‌چرخد.
جهش قیمت در بازار ایران‌خودرویی‌ها + جدول

به گزاش اقتصادنیوز ؛ نیم نگاهی به بازار خودرو از ابتدای هفته نشان از چند شوک قیمتی دارد، بطوریکه یکشنبه سپری شده شاهد ریزش قیمت خودرو در بازار بودیم و امروز با یک حرکت عجیب بازار رشد تا سقف 15 میلیون را تجربه کرد، این رشد در حالی ثبت شده که نرخ دلار امروز شکل کاهشی داشته است.

تنها نکته‌ای که فعالان بازار خودرو از آن به عامل رشد قیمت یاد می‌کنند به توییت جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس باز می‌گردد که در آن نسبت به موانع واردات خودرو گلایه کرده و گفته بود عده‌ای در وزارت صمت به هر شکل ممکن سعی دارند تا مانع واردات خودرو به کشور شوند و یا واردات را به حداقل رسانند. این نماینده مجلس در توییت خود از وزیر صمت خواسته بود که در برابر این افراد بایستد نه در کنارشان. ظاهرا همین توتیت دست‌آویزی برای گران کردن قیمت خودرو از سوی برخی بازار‌سازان شده است.   

براساس ارزیابی امروز «هایما S5 پلاس» رشدی 15 میلیونی در بازار داشت و بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و از سوی دیگر «سمند سورن پلاس» هم در بازار با رشد 12 میلیونی راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز پرطرفدارهای ایران خودرو رشد عجیب قیمت در بازار داشتند. با این شرایط «سمند سورن پلاس» با افزایش 12 میلیونی در بازار 580 میلیون تومانی شد. «هایما S5 پلاس» هم از رشد قیمت عقب نماند و امروز با افزایشی 15 میلیونی و در بازار یک میلیارد و 225 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» و 498 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 5 میلونی داشت. در میان خانواده دنا هم امروز «دناپلاس» هم در بازار رشدی 5 میلیونی داشت و 640 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» با رشد 11 میلیونی راهی بازار شد و  831 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم با رشد 8 میلیونی در بازار 845 میلیون قیمت خورد.

ایران اقتصاد 17

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید