رصد بازار خودروهای داخلی؛

تغییر فرمان قیمت خودرو در 24 ساعت + جدول

کدخبر: ۵۹۰۷۶۷
اقتصادنیوز: در حالی که سایه رکود در بازار خودرو سنگین‌تر شده و خبر چندانی از خرید و فروش خودرو نیست، اما ارزیابی‌ها از بازی قیمتی در این بازار حکایت دارد.
تغییر فرمان قیمت خودرو در 24 ساعت + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ براساس ارزیابی‌ها روزگذشته شاهد ریزش قیمت خودرو تا سقف 30 میلیون تومان در بازار بودیم، روندی که امروز تغییر کرد، بطوریکه اکثر محصولات ایران خودرو با رشد قیمت راهی بازار شدند و «هایما S5 پلاس» تنها خودرویی بود که به مسیر کاهشی خود ادامه داد.

اما چرا روند بازار خودرو اینچنین شده و با دلیل و بی دلیل شاهد تغییر قیمت خودرو در بازار هستیم؟ این پرسشی است که فعالان بازار خودرو هم جوابی برای آن ندارند، به گفته فعالان بازار خودرو برخی بازارسازان این روزها قیمت خودرو را تعیین می‌کنند و این امر موجب شده تا در برخی روزها شاهد ریزش قیمت باشیم، اما در روز دیگر روند قیمت‌گذاری تغییر کند و افت قیمت در بازار داشته باشیم. از سوی دیگر می‌توان گفت نقش نرخ دلار هم در تعیین قیمت خودرو کمرنگ شده، بطوریکه با وجود افزایش قیمت دلار در روز گذشته شاهد ریزش قیمت خودروهای داخلی بودیم، روندی که امروز خلاف آن را شاهد بودیم. امروز نرخ دلار در بازار ثابت بود و تغییری نداشت، اما شاهد افزایشی شدن قیمت خودرو بودیم.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S5 پلاس» تنها خودرویی بود که در بازار افت قیمت داشت و با کاهش 10 میلیونی راهی بازار شد. اما سایر محصولات پرطرفدار ایران خودرو امروز رشد 2 تا 5 میلیون تومانی داشتند و بیشترین رشد به خانواده دنا رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز پرطرفدارهای ایران خودرو رشد قیمت داشتند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار با افزایش 2 میلیونی در بازار 572 میلیون تومانی شد. اما امروز «هایما S5 پلاس» افت 10 میلیونی داشت و در بازار یک میلیارد و 210 میلیون تومان قیمت خورد هایما S5 پلاس تنها خودرویی است که در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز در بازار افت قیمت داشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» و 493 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 2 میلونی داشت. در میان خانواده دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار رشدی 5 میلیونی داشت و 635 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» با افت 5 میلیونی راهی بازار شد و در بازار 820 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم با با رشد 2 میلیونی در بازار 837 میلیون قیمت خورد. 

ایران اقتصاد 16

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید