رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازار خودرو صعودی شد/ افزایش 20 میلیونی قیمت هایما + جدول

کدخبر: ۶۰۳۲۷۶
اقتصادنیوز: بازار خودرو برای سومین روز در هفته جاری به رشد قیمت خود ادامه داد و با این شرایط امروز هم پرطرفدارهای ایران خودرو با افزایش قیمت راهی بازار شدند.
بازار خودرو صعودی شد/ افزایش 20 میلیونی قیمت هایما  + جدول

به گزارش اقتصادنیوز، تداوم درگیری در منطقه، یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار خودرو رشد قیمت این روزهای این بازار را به آن نسبت می‌دهند و معتقدند نا آرامی به وجود آمده موجب شده تا این بازار شکل و شمایل خود را تغییر دهد و پس از مدت‌ها آرامش، روند افزایشی به خود گیرد.

اما یکی دیگر از دلایلی که شاید بتوان رشد قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت داد به صحبت‌های امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت باز می‌گردد. به گفته عباس علی‌آبادی،  تصمیمات مربوط به قیمت گذاری خودرو باید بر عهده این وزارتخانه باشد، اما هم‌اکنون نهاد‌های مختلف در این موضوع مسئول هستند و وظایف خود را هم انجام نمی‌دهند؛ اظهارنظری که به گفته فعالان بازار خودرو، می‌تواند رشد قیمت در این بازار را به همراه داشته باشد.

رشد قیمت خودرو در بازار امروز در حالی رقم خورد که دلار از موضع خود عقب‌نشینی کرده بود و شاهد کاهش قیمت آن در بازار بودیم.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S8» در بازار بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و با افزایشی 20 میلیونی راهی بازار شد، «دنا پلاس توربو اتومات AT» هم امروز رشد 13 میلیونی داشت. «پژو 207 دنده‌ای» هم افزایشی 11 میلیونی داشت و از رشد قیمت در امان نماند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S8»، «تارا اتومات V2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 دنده‌ای » در بازار 480 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر «هایما S8 پلاس» هم در بازار امروز یک میلیارد و 805 میلیون تومان قیمت خورد که با این شرایط نسبت به روز گذشته رشدی 20 میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2 » هم در بازار امروز 775 میلیون تومان قیمت و رشدی 6 میلیونی در بازار داشت.

براساس ارزیابی‌ها «دنا پلاس 6دنده توربو» هم امروز 748 میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته رشدی 6 میلیونی را تجربه کرد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با قیمت 835 میلیون تومان راهی بازار شد و رشدی 13 میلیونی را به خود اختصاص داد. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم 624 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 11 میلیون تومانی داشت.

ایران اقتصاد 18

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید