رصد بازار خودروهای داخلی؛

کاهش 445 میلیون تومانی «هایما‌S5 پلاس» در نیمه اول سال + جدول قیمت

کدخبر: ۶۰۳۵۸۲
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار خودروهای داخلی در نیمه نخست سال 1402 از ریزش قیمت‌ خودروهای پرطرفدار داخلی حکایت دارد.
کاهش 445 میلیون تومانی «هایما‌S5 پلاس» در نیمه اول سال + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز؛ کاهش قیمت خودرو در 6 ماه ابتدای سال جاری موجب شد تا شاهد تغییر کانال بسیاری از خودرو‌های داخلی در بازار باشیم. بطوریکه شاهین از کانال 700 میلیونی‌ها در ابتدای سال وارد کانال 500 میلیونی‌ها شد، خانواده کوییک هم تغییر یک پله‌ای داشتند و با این شرایط از کانال 400 میلیونی‌ها وارد کانال 300 میلیونی‌ها شدند. این تغییر در خودرو «سمندLX با موتور EF7» نیز موجب شد تا این خودرو وارد کانال 500 میلیونی‌ها شود.

«تارا دنده‌ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتومات» هم تغییر یک پله‌ای کانال داشته‌اند و با این شرایط تارا دنده‌ای در آخرین روزها نیمه سال وارد کانال 400 میلیونی شد و دنا معمولی هم به کانال‌ 600 میلیونی‌ها پیوست و دنا پلاس توربو اتومات هم در این مدت وارد کانال 800 میلیونی‌ها شد.

اما در میان تمام خودروهای پرطرفدار می توان گفت «پژو 207 دنده ای» علاوه بر اینکه ریزش قیمت قابل توجهی در 6 ماه گذشته تجربه کرد تغییر کانال بسیاری هم داشت و با این شرایط از کانال میلیاردی‌ها وارد کانال میلیونی‌ها شد. پژو 207 دنده ای در ابتدای سال جاری در بازار یک میلیارد و 155 میلیون قیمت‌گذاری شده بود و به 788 میلیون تومان رسید.

اما از میان خودروهای داخلی «هایما‌S5 پلاس» بیشترین ریزش قیمت را تجربه کرد و نسبت به ابتدای سال با کاهش 445 میلیونی روبرو شد، این خودرو در این مدت تغییر کانال نداشت اما توانست بیشترین ریزش قیمت را تجربه کند.

خودرو شهریور

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید