گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت خودروهای وارداتی در بازار؛

کاهش معامله در بازار خودروهای وارداتی/ رنوتالیسمان 350 میلیون ارزان شد + جدول

کدخبر: ۶۱۶۰۳۶
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار خودروهای وارداتی در سومین هفته آذرماه نشان‌ می‌دهد برخی از وارداتی‌ها با کاهشی حدود 300 میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند و برخی دیگر تغییر قیمت نداشتند.
کاهش معامله در بازار خودروهای وارداتی/ رنوتالیسمان 350 میلیون ارزان شد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز، ارزیابی بازار نشان می‌دهد در این هفته حجم معاملات نسبت اوایل آذرماه شکل کاهشی داشته و ظاهرا خریداران و فروشندگان این دسته از خودروها به تماشای بازار نشسته‌اند و وارد میدان معامله نمی‌شوند، با این شرایط شاهد نوسان قیمت در این بازار بوده‌ایم. به گفته فعالان بازار خودرو در هفته سپری شده اعلام نتایج عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه این خودروها و تعیین تکیف خریداران این خودرو‌ها موجب شد تا شاهد کاهش معامله و عقب‌نشینی این دسته از خودروها در بازار باشیم. اما نواسان اندک نرخ دلار و تثبت آن در یک کانال در بیش از سه هفته گذشته هم در کاهش معاملات در بازار خودرو‌های وارداتی بی‌تاثیر نبوده است.  

قیمت برخی از وارداتی در بازار

اما خودروهای وارداتی در سومین هفته آبان با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری با کارکرد 58 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود 5 میلیارد تا 5 میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد و با توجه به میزان کارکرد رشدی حدود 300 میلیونی را نسبت به هفته گذشته داشت.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 45 هزار کیلومتر در بازار 3میلیارد و 200 تا 3میلیارد و 450 قیمت‌گذاری شد که نسبت به بازه زمانی مورد بررسی می‌توان گفت افتی 300 تا 350 میلیون تومانی داشته است.

اما «النترا» مدل 2018 هم در هفته سپری شده با کارکرد 32 هزار تا کارکرد با دامنه نوسانی 2 میلیارد و 550 میلیون تا 2 میلیارد و 600 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شد و افتی 250 تا  300 میلیونی را تجربه کرد.

از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» در هفته سپری شده با کارکرد 10 هزار کیلومتر 4 میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت‌گذاری خورد. این خودرو در بازه زمانی مورد بررسی افتی در حدود 100 تا 200 میلیون قیمت داشته است.

همچنین ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX35» مدل 2018 بدون کارکرد هم در هفته سپری شده با قیمت 4 میلیارد در بازار قیمت گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته 5 میلیارد و 900 میلیون تومان معامله شد.

واردات 23 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید