رصد بازار

حال بهتر وارداتی‌ها با قیمت‌های جدید؛ رنوتالیسمان 300 میلیون گران شد + جدول

کدخبر: ۶۱۳۱۰۴
اقتصادنیوز: براساس رصد بازار بررسی برخی از خودروهای وارداتی در بازه زمانی مورد بررسی تغییر قیمت نداشتند و برخی دیگر به رشد حداقل 100 میلیون و حداکثر 300 میلیون تومانی بسنده کردند.
حال بهتر وارداتی‌ها با قیمت‌های جدید؛ رنوتالیسمان 300 میلیون گران شد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز به گفته فعالان بازار خودرو ورود انگشت‌ شمار وارداتی‌ها به بازار موجب شد تا در هفته گذشته شاهد رشد قابل توجه قیمت در بازار وارداتی‌ها باشیم، اما در هفته سپری شده تب رشد قیمت در این بازار فروکش کرد و با این شرایط بازار این خودرو‌ها در دومین هفته آذرماه به ثبات قیمت و رشد حداقلی نسبت به هفته‌های اخیر بسنده کرد.

ارزیابی بازار نشان می‌دهد در این هفته حجم معاملات نسبت به دو سه ماه پیش کمی افزایش داشته و خریداران این دسته از خودروها که به تماشای بازار نشسته بودند وارد میدان شدند و با این شرایط شاهد افزایش تقاضا برای این دسته از خودروها بودیم.

از سوی دیگر در هفته‌های اخیر قیمت وارداتی ها در حالی شکل افزایشی به خود گرفته‌اند که دلار در هفته سپری شده شکل نوسانی داشت و بعضا ثبات داشت و بسیاری معتقدند  این معیار می‌تواند بازار وارداتی‌ها را کنترل کند، اما خودروهای وارداتی نشان دادند که در حال حاضر سمت و سوی خود را مشخص کرده‌اند.

به گفته فعالان بازار خودرو، از وارداتی‌های موجود در بازار که بگذریم در حال حاضر وارداتی‌های جدید به دو بخش در بازار تقسیم شده‌اند، بخش اول محدوده به خودروهای چینی می‌شود که اول از همه به بازار رسیدند و در ابتدای ورود قیمت‌‌های عجیبی به خود گرفتند و پس از مدتی افت قیمت را تجربه کردند.

اما گروه دوم شامل برند‌های شناخته شده در بازار می‌شوند که به نظر فعالان بازار این خودروها هم با قیمت‌های عجیب به بازار خواهند رسید، ولی افت قیمتی که چینی‌ها تجربه کردند را تجربه نخواهند کرد.

قیمت وارداتی‌ها در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری با کارکرد 10 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود 5میلیارد تا 5 میلیارد و 300 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شد، این روند نسبت به هفته گذشته ثبت شده و این خودرو در این مدت رشدی در حدود 200 میلیون داشته است. دامنه نوسانی به وجود آمده در قیمت خودرو به قیمت‌گذاری از سوی فروشندگان باز می‌گردد، بطوریکه نبود نظارت قیمت خودروهای وارداتی موجب شده تا برخی از این خودروها که در بازار طرفدار بیشتری دارند با قیمت‌های متفاوت از سوی مالکان عرضه شوند.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 32 هزار کیلومتر هم در بازار بازه قیمتی 3 میلیارد و 500 میلیون تا 3 و میلیارد 800 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد که نسبت به بازه زمانی مورد بررسی می‌توان گفت رشدی گفت رشدی حدود 200 میلیونی داشته است.

اما «النترا» مدل 2018 هم در هفته سپری شده با کارکرد 15 هزار تا کارکرد با دامنه نوسانی 2 میلیارد و 800 میلیون تا 2 میلیارد و 900 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» در هفته سپری شده با کارکرد 20 هزار کیلومتر با بازه قیمتی 4 میلیارد و 300 میلیون تا 4 میلیارد و 600 میلیون قیمت‌گذاری خورد. این خودرو در هفته‌های گذشته بارها رکورد افزایش قیمت را شکست و دامنه نوسان آن به یک میلیارد تومان رسید، اما در بازه زمانی مورد بررسی رشد قیمت آن به 100 میلیون رسید.

همچنین ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX35» مدل 2018 بدون کارکرد هم در هفته سپری شده با قیمت 4 میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته 5 میلیارد و 900 میلیون تومان معامله شد.

9 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید